دكتر مهدوی نیری: دورنمای ترسیم شده برای دانشگاه جامع علمی كاربردی آموزش مهارتی 50 درصد دانشجویان نظام آموزش عالی كشور است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در آغاز این دیدار دکتر مهدوی نیری به ارائه كارنامه فعالیت واحد استانی قزوین پرداخت و اظهار داشت: تشكیل جلسات منظم با روسای مراكز آموزش علمی كاربردی استان، تعامل مستمر با نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها، مسوولان ارشد استان و شهرستانها و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشكلات مراكز و دانشجویان و پیگیری تاسیس دو مركز آموزشی جدید در دو شهر تاكستان و بویینزهرا از فعالیتهای صورت گرفته توسط واحد استانی قزوین است. وی افزود: حضور فعال واحد استانی در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه در مجلس شورای اسلامی، حضور در نخستین جشنواره ابتكارات و اختراعات در برج میلاد و كسب چند مقام منتخب در آن، مشاركت چشمگیر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان، كسب مقامهای متعدد در مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی در سطح كشور و ارائه گزارش عملكرد دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه قزوین بخش دیگری از فعالیتهای صورت گرفته است.
دكتر مهدوی نیری با بیان سهم 19 درصدی دانشگاه جامع علمی كاربردی در آموزش عالی كشور گفت: دورنمای ترسیم شده برای این دانشگاه مهارتی افزایش این سهم به 50 درصد است. وی در این خصوص خاطرنشان كرد: خوشبختانه مراكز آموزش علمی كاربردی استان در ترم مهر سالجاری بیشترین پذیرش را در مقایسه با سنوات گذشته داشتهاند.
تشریح كم و كیف برگزاری دورههای كاردانی و کارشناسی غیرحضوری، بحث شهریه دانشگاه، پروژه ساختمان جدید واحد استانی با 3500 مترمربع زیربنا، عقد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی استان برای برگزاری جشنواره ملی لباس بانو، در اختیار قرار دادن زمین به مراكز و حمایت از اساتید كارآفرین از دیگر موارد مطرح شده توسط سرپرست واحد استانی قزوین در این جلسه بود.
پس از صحبتهای سرپرست واحد استانی قزوین، دكتر همتی استاندار قزوین ضمن تشكر از ارائه گزارش مستند دكتر مهدوی نیری با بیان گلایهمندی بزرگان نظام از عدم وجود ارتباط موثر میان دانشگاه و حوزه اشتغال اظهار داشت: در مسیر كاربردی کردن علم و دانش در بخشهای کشاورزی، صنعت، خدمات بایستی تلاش مضاعفی صورت گیرد. وی در این خصوص خاطرنشان كرد: آنچه در دانشگاهها تدریس میشود با محیط کار فاصله زیادی دارد ولی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه و در سه سطح آموزش، پژوهش و کاربردی کردن در محیط کار گامهای خوبی برداشته است كه با ادامه همین روش مناسب امید است شاهد تحولی در حوزه بهرهوری در منابع و فعالیتها باشیم.