مراسم اختتامیه سی و هشتمین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی با قرائت بیانیه پایانی برگزار شد

۰۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۲۲۴ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۳۰۲
بیانیه مراسم اختتامیه سی و هشتمین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی قرائت شد.
مراسم  اختتامیه  سی و هشتمین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی با قرائت بیانیه پایانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در اختتامیه سی و هشتمین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی که با حضور دکتر محمد اخباری رئیس دانشگاه، دکتر جعفر توفیقی، معاونین، مدیران، روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی برگزار شد اعضا به تشریح نتایج و دستاوردهای کمیته های کارشناسی پرداخته و پس از جمع بندی، بیانیه پایانی این گردهمایی دو روزه به شرح ذیل قرائت شد.

 دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین ترین بستر برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل» است؛ زیرا تنها دانشگاه نسل سوم کشور است که براساس نیاز روز بازار کار در راستای توسعه آموزشهای مهارتی، صلاحیت حرفه ای وگسترش تک پودمانها گام برمی­دارد. این دانشگاه با توسعه شرکتهای دانش بنیان و خوشه های فناوری می تواند بیش از پیش در تربیت دانش آموختگان صاحب مهارت و با خلاقیت موثر باشد.

سی و هشتمین گردهمایی روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی با هدف هم اندیشی در خصوص برنامه های سال 1395 دانشگاه جامع علمی کاربردی در حالی برگزار گردید که این برنامه­ها با سه محور 1- اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل 2- برنامه های تحولی 3- برنامه های عملیاتی اجرایی در راستای اسناد بالا دستی به ویژه «برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی در افق 1404» طراحی و مورد بحث و تبادل نظر شد که اهم نتایج آن به شرح ذیل است:

1.      در راستای گسترش مراکز، صرفاً معیارهای فیزیکی از قبیل کلاس، کارگاه و آزمایشگاه ملاک نباشد بلکه معیارهای کیفی مانند درصد فارغ­التحصیلان که مشغول کار شده­اند و تعداد پودمان­ها و تک­درس­های تعریف شده از طرف مراکز موردتوجه باشد.

2.      تدوین و پیاده سازی نظام شایسته سالاری منابع انسانی بانگرش مدیریت و بهره وری نیروی انسانی

3.      طراحی و پیاده سازی نظام ارزشیابی عملکرد نیروی انسانی.

4.      ایجاد شرکت های دانش بنیان جهت درآمدزائی با مشارکت مدرسین، دانشجویان و واحدهای استانی.

5.      اجرای مجموعه قوانین و مقررات آموزشی و تقویت شورای آموزشی و کمیته های تخصصی ذی ربط در مراکز ، مؤسسات علمی کاربردی و واحدهای استانی.

6.      آسیب شناسی کلینیکی کیفیت اجرای دوره های علمی کاربردی بر اساس برنامه معاونت سنجش با همکاری واحدهای استانی و مراکز.

7.      نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی و اشتغال و کسب و کار محوری .

8.      تشویق و ترغیب واحدهای استانی برای راه‌اندازی دهکده‌های مهارت‌آموزی در جهت الگوسازی و ترویج دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی و تک پودمان مهارتی.

9.      برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات مناظره دانشجویی در حوزه کسب و کار و مهارتی برای ایجاد و توسعه گفتمان مهارتی در کشور.

    10.    کیفیت بخشی شاخص‌های ارزیابی در رتبه‌بندی مراکز.