رویکرد دانشگاه علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۳۶۹ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۳۰۲
.
رویکرد دانشگاه علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر اینکه نباید در این دانشگاه مدرک‌گرایی مورد توجه باشد، گفت: رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نقل از ایسنا، دکتر جواد فرهودی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان گفت: اساس شکل‌گیری این دانشگاه از ابتدا به عنوان یک بنگاه آموزش عالی، مهارتی و شغل‌آفرین بوده اما متأسفانه تا کنون این رویکرد کاملا محقق نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری این دانشگاه، اساتید و دانشجویان آچار به دست و مهارتی می‌خواستیم اما متأسفانه این مراکز نیز به عارضه‌ای که مراکز آموزش عالی کشور به آن مبتلاست، دچار شده اند.

فرهودی خاطرنشان کرد: گسترش این دانشگاه‌ در سطح کشور موجب دور شدن از مسیر کارآفرینی شده است که امیدواریم با مدیریت جدید این مراکز به مسیر اصلی خود بازگردند.

وی شناسایی مزیت‌های نسبی و شغلی هر استان را از اولویت‌های کاری مدیران واحدهای استانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد این دانشگاه‌ها کارآفرینی و تربیت نیروهای مهارتی است بنابراین شناسایی مزیت‌های نسبی و شغلی امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

دکتر فرهودی به لزوم بازبینی دوره‌های آموزشی در هر استان و پایش محتواهای آموزشی اشاره کرد و گفت: مدیران واحدهای استانی با اجرای این پایش در دوره‌ها، محتواهایی که بازخورد کمتری در آن استان دارند را بازبینی جدی می‌کنند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: متأسفانه در شرایط حاضر هر فردی که از دانشگاه‌های دیگر جا می‌ماند، به مراکز علمی کاربردی رجوع می‌کند در صورتی‌که ماهیت شکل‌گیری این دانشگاه مهارت‌پروری بوده است.

وی شناسایی و جذب نخبگان برای تدریس را از دیگر ضروریات این دانشگاه‌ه عنوان کرد و یادآور شد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند بر کارکرد مدرسان نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.

دکتر فرهودی ایجاد عوامل رقابتی لازم در میان دانشجویان همچون برگزاری جشنواره‌ها، المپیادها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را از دیگر سیاست‌های اتخاذی این دانشگاه در سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید پشتوانه لازم مالی را برای حمایت از دانشجویان داشته باشد.

وی نظارت دقیق و تعامل نزدیک با مراکز علمی و کاربردی را از دیگر وظایف مدیران واحدهای استانی خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران استانی با ایجاد نیروی کار منطقه‌ای مزایای نسبی و شغلی هر منطقه را جمع‌آوری، ادغام و مورد بازبینی قرار دهند.


نظر شما :