برگزاری سی و چهارمین نشست رؤسای واحدهای استانی و مدیران کل ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۳۵۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۳۹۳
سی و چهارمین نشست رؤسای واحدهای استانی و مدیران کل ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان با حضور شرکت­کنندگان در واحد­های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اهواز صورت گرفت .​
برگزاری سی و چهارمین نشست رؤسای واحدهای استانی و مدیران کل ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، در این نشست در خصوص موضوعات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و نظارتی و همچنین توسعه مراکز علمی و کاربردی بحث و تبادل نظر شد . همچنین برنامه سال آینده دانشگاه مورد تاکید ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفت .  در پایان این نشست دو روزه ضمن تاکید بر اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری در خصوص توانمند سازی نیروی انسانی، توسعه اشتغال دانش محور، بومی­سازی فناوری و به ویژه سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه ای در 14 بند با تاکید بر انجام موارد زیر صادر شد: 1) استقرار و تثبیت نظام جامع مهارت و فناوری با جلب مشارکت فعال کلیه دستگاه­های اجرایی و سازمان­های ذیربط در اجرای نظام­های سه گانه آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه­ای و شرایط احراز اشتغال 2) تکمیل چرخه نوآوری از ایده تا مـحصول، حـمایت از شـرکت­های دانـش بنیان و توسعه کارآفرینی از طریق راه­اندازی مراکز رشد خوشه­های فناوری در جوار محیط کار 3) ارتـقای سـطح کـیفی مـحتوای آمـوزش­های مـهارتی با بـکارگیری مـدرسان توانمند و خبره، استاندارد نمودن فضای کالبدی مراکز آموزشی و طراحی و اجرای دوره های آموزش عالی شغل محور متناسب با نیازهای فعلی و آتی جامعه 4) مشارکت در حل مسائل و مشکلات کشور از طریق اجرای کلان پروژه­ها در قالب دوره­های تحصیلات تکمیلی مسئله محور 5) توسعه متوازن مراکز آموزش عالی علمی کاربردی با تاکید بر آمایش سرزمین و متناسب با نقشه جامع علمی کشور در چارچوب سند چشم انداز 1404 6) ایجاد سازوکار لازم جهت استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی در رده های ستادی و صف با تاکید بر پالایش و حذف مراکز آموزش فاقد استاندارد­های دانشگاه جامع علمی کاربردی 7) توانمند سازی آحاد جامعه از طریق توسعه آموزش­های مهارتی و کارآفرینی به منظور راه­اندازی بنگاه­های اقتصادی متوسط و کوچک و مشاغل خانگی 8) توسعه آموزش­های علمی کاربردی برون مرزی با تاکید بر کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه 9) تقویت توانمندی­های مدرسان مبتنی بر نیازسنجی آموزشی و تناسب بین تخصص مدرسان و دروس مورد تدریس آنها با تأکید بر مهارت آموزی 10)اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش آموزش­های مهارتی در سایر دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی در چارچوب نظام آموزش عالی مهارتی کشور 11)اجرای دقیق، به هنگام و اثر بخش درس کاربینی و دوره­های کارورزی در محیط واقعی کار 12)فراگیر نمودن آموزش­های مهارتی در آحاد جامعه از طریق توسعه دوره­های تکمیلی بین سطوح تحصیلی، تک پودمان­ها و آموزش­های عالی آزاد 13)ارتقای فرهنگ کار، مهارت آموزی و تقویت گرایش جوانان و دانشجویان به حضور در نظام آموزش عالی مهارتی 14) طراحی و پیاده سازی نظام رتبه بندی مراکز آموزشی با نگاهی جامع و کیفیت بخش​