برگزاری دومین جلسه شورای صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی
دومین جلسه شورای صلاحیت حرفهای دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه و رئیس شورای صلاحیت حرفهای، دکتر حاتمی معاون نظارت و سنجش و نایبرئیس شورا، دکتر ضیایی مهر مدیرکل دفتر صلاحیت حرفهای و دبیر شورا و اعضای شورای صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی با دستور کار بررسی و تصویب ساختار کمیتههای موردنیاز برای استقرار نظام صلاحیت حرفهای در دانشگاه و بررسی سازو کارهای مشارکت واحدهای استانی در اجرای برنامههای دفتر برگزار شد.
دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن بیان جایگاه و اهمیت نظام صلاحیت حرفهای و اشاره به تصویب و ابلاغ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی اظهار داشت: با توجه به متن ابلاغی این قانون و مفاد مندرج در آن باید مقررات و برنامههای دانشگاه را با آن هماهنگ کنیم و به دنبال تحقق اهداف اجرایی آن باشیم.
در ادامه دکتر حاتمی بیان کرد: برای تحقق و اجرای نظام صلاحیت حرفهای به کمک همه ذی مدخلان نیاز داریم و بدون مساعدت آنها نمیتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.
وی ضمن اشاره به ضرورت تدقیق بیشتر برنامهها و فعالیتهای دانشگاه جهت استقرار نظام صلاحیت حرفهای، بازنگری و اصلاح برنامههای درسی مبتنی بر شایستگیهای حرفهای را ازجمله برنامهها و هماهنگیهای حوزه صلاحیت حرفهای با برنامههای درسی دانشگاه اعلام کرد.
سپس دکتر ضیایی مهر با مروری بر مطالب و مذاکرات جلسه قبل شورا به تشریح دستور کارها پرداخت و گفت: دستورات این جلسه پیرامون تشکیل کمیتههای موردنیاز و پاسخ به انتظارات استانها در خصوص نقش و نحوه مشارکت واحدهای استانی در اجرایی کردن نظام صلاحیت حرفهای است.
وی از تشکیل دو کمیته استانداردسازی که وظیفه هماهنگی و احصای استانداردهای شایستگی مشاغل را بر عهده خواهد داشت و کمیته سنجش صلاحیت حرفهای که مسئولیت تدوین و طراحی بستههای آزمونهای عملکردی به منظور انجام سنجش شایستگیهای تعریفشده در ذیل شورا خبرداد.
مدیرکل دفتر صلاحیت حرفهای و دبیر شورا در ادامه افزود: واحدهای استانی نقش غیرقابلانکاری در اجرایی شدن برنامههای دفتر دارند بهطوریکه طی مسیر بدون حضور و مشارکت آنها میسر نمیباشد.
دکتر ضیایی مهر در ارتباط با دستور کار دوم، با اشاره به ابلاغ مصوبه تشکیل شورای صلاحیت حرفهای گفت: واحدهای استانی دانشگاه همانند سایر دفاتر و حوزههای ستادی انتظار دارند نقش و تکالیف آنان در راستای اجرایی کردن مفاد آییننامه ابلاغشده مشخص شود و از ظرفیتها و فرصتهای موجود در این بخشها استفاده حداکثری صورت گیرد.
در ادامه جلسه اعضای شورا به اظهارنظر درباره دستورات کار شورا نموده و پیشنهاداتی را در راستای اجرای هر چه دقیقتر برنامههای دبیرخانه شورا ارائه کردند.
در پایان این جلسه ضمن تصویب کلیات تشکیل کمیتههای پیشنهادی، دبیرخانه شورا مکلف شد شیوه نامه اجرایی کمیتهها را برای جلسات آینده آماده و به شورا ارائه نماید.
همچنین مقرر شد دبیرخانه شورا آییننامه پیشنهادی نحوه اجرایی شدن قانون نظام جامع آموزش فنی، حرفهای و مهارتی را در راستای همسوسازی فعالیتهای دانشگاه با قانون مذکور تهیه کند.

