جوابیه دانشگاه جامع علمی کاربردی به انتشار مطلبی با تیتر ابهام در سرنوشت دانشجویان واحدهای علمی کاربردی دولتی در برخی از رسانه ها

۰۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۰ کد : ۳۸۱۱۷ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۳۴۶۰

دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه فرهیختگان در روز سه­ شنبه مورخ 24 بهمن 1396 با تیتر " ابهام در سرنوشت دانشجویان واحدهای علمی کاربردی دولتی "جوابیه­ ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، متن این جوابیه به شرح زیر است

بسمه­ تعالی

" پیرو نامه ابلاغی شورای عالی اداری به دستور رئیس جمهور مصوبه‌ای به شماره 1682488 مورخ 11/17/1396  درباره ممنوعیت پذیرش دانشجو از سوی مؤسسات پژوهشی و مراکز مجری آموزش‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی جذب دانشجو از سال تحصیلی 98-97 در کلیه مقاطع تحصیلی مراکز دولتی متوقف خواهد شد. لازم به یادآوری است این مصوبه در راستای سیاست‌برون سپاری فعالیت های تصدی گری دولت انجام شده است و از طریق این مصوبه، فعالیت مراکز علمی کاربردی دولتی میتواند به بخش خصوصی واگذار شود.

گفتنی است برای دانشجویان این مراکز هیچ جای نگرانی وجود نداشته و می توانند کمافی سابق به تحصیل خود ادامه دهند و پس از اتمام تحصیل، مدارک دانش آموختگی آنان از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر خواهد شد. بنابراین مصوبه ابلاغ شده، مربوط به عدم مجوز پذیرش دانشجو و ارائه دوره های جدید به مراکز علمی کاربردی دولتی می باشد و هیچ گونه ارتباطی به دانشجویانی که سالهای گذشته جذب مراکز دولتی این دانشگاه شده اند، ندارد. "

 

توضیحاتی در خصوص ابهامات پیش آمده در مورد جذب مدرسان جدید دانشگاه جامع علمی‌کاربردی

در فراخوان بهمن‌ماه 1395برای کسوت مدرسی حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی، حدود ۴۰ هزار نفر متقاضی در ۳۱ استان کشور شرکت داشتند  پس از بررسی های بعمل امده، متناسب با نیازهراستان یک ظرفیت جذب در نظر گرفته شد وبرای استان هایی که بیش ازسه برابر ظرفیت مورد نیازشان،متقاضی تدریس داشتند،آزمونی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد ودر مرحله اول از بین کل افراد ثبت‌نامی،حداقل سه برابر ظرفیت مدرس مورد نیاز استان های مورد نظرانتخاب شدند ودر مرحله بعد ازطریق مصاحبه صلاحیت ایشان ارزیابی شد، پذیرش نهایی مدرسان صورت گرفت.

لازم به توضیح است برخلاف اخبار نادرست منتشر شده در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار، جذب این مدرسان به هیچ وجه به منزله استخدام دولتی در این دانشگاه نبوده و مدرسان پذیرفته شده از این طریق کد مدرسی دریافت نموده وصرفاً به ‌صورت حق‌التدریس با مراکز آموزش علمی‌ کاربردی متقاضی همکاری خواهند کرد. با توجه به مجوز جذب هزار نفر مدرس و تقاضای بیش از سه برابر استان تهران، در این مرحله با هماهنگی بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان سنجش آموزش کشور، آزمونی عمومی (شامل سه درس تکنولوژی آموزشی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی و روش‌ها و فنون تدریس) در مردادماه سال‌جاری برگزار شد و دوازده هزار و هفتصد و چهارده نفر متقاضی تدریس در صد و سی و نه عنوان رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کردند. در مجموع بنا به نیاز این دانشگاه در هر رشته تحصیلی، با اولویت نمره اکتسابی در آزمون، دو هزار و پانصد و چهل و یک نفر دعوت به مصاحبه شدند که البته ذکر این نکته لازم است در تعدادی از رشته‌ها، افراد ثبت‌نام کرده کمتر از سه برابر ظرفیت مورد نیاز این دانشگاه بود که مقررشد کلیه‌ی شرکت‌کنندگان مربوط به این رشته‌ها دعوت به مصاحبه شوند.

شایان ذکر است با توجه به اینکه یکی از راهبرد‌های اصلی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، کیفی‌سازی نظام آموزشی و مهارتی است، کارگروه‌های با عضویت اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و افراد متخصص  ومجرب در رشته‌های مرتبط برای بررسی توانایی علمی مدرسان تشکیل شد و مصاحبه‌های تخصصی توسط اساتید  مذکورانجام گرفت. بنابر این ملاک بررسی در کارگروه علمی واحد استانی « آیین نامه نحوه ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی مدرسان حق التدریس» مصوبه یکصد و هشتاد و دومین جلسه مورخ 1395/09/25 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی بوده و این امر نشان دهنده رعایت کامل قوانین و مقررات جذب براساس اسناد بالادستی این دانشگاه است.

در نهایت این دانشگاه ابراز می­دارد اعتراض‌های کلیه‌ی پذیرفته‌نشدگان مرحله‌ی مصاحبه علمی در کارگروه‌های تخصصی مذکور بررسی شده و نتایج آن در اسفندماه منتشر شود.

لذا مقتضی است جوابیه فوق  طبق  ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحات درج شود.

 

 


( ۷ )