سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال، همزمان با دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با تمرکز بر کودک و نوجوان در پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر برگزار شد

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۳ کد : ۴۸۶۸۶ اخبار واحدهای استانی

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان، با حضور دکتر بهزاد رضائی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سید حسین قاضی عسگر معاون امور اقتصادی استانداری، محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در سیتی سنتر اصفهان افتتاح شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، گفت: کسب و کارهای مجازی در کشور ایران، کسب کارهای نو پایی هستند اما در دنیا به کسب و کار حقیقی تبدیل شده است. اگر در دنیا نگاه کنیم اکثر فعالیت های مختلف به سمت استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن رفته است.

وی با اشاره به اهداف کسب و کارهای مجازی، ادامه داد: یکی از اهداف مهم کسب و کارهای فضای مجازی رفع نیاز مصرف کنندگان است و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان در حال برگزاری است و از طرفی امروزه بیشتر زمان کودکان و نوجوانان در فضای مجازی می‌گذرد و اگر محتوای مناسب برای کودکان و نوجوان عرضه نشود، مخاطبان نیاز خود را با استفاده از اپلیکیشن های دیگر رفع خواهند کرد.

دکتر بهزاد رضائی گفت: باید سعی شود نیازهای بومی جامعه حفظ شده و لازم است که استارتاپ ها در این عرصه وارد شوند. به نظر می‌رسد در آینده تمام فعالیت های روزمره به سمت فضای مجازی حرکت کند و ما باید بتوانیم در مرزهای کسب و کار فضای مجازی ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی تبدیل علم به عمل است، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال یکی از زمینه هایی است که می‌تواند در تعریف رشته ها و تعریف خوشه های شغلی و سوق دادن جوانان به مسائل علمی نقش داشته باشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان افزود: بیشتر سرمایه گذاران حوزه کسب وکار دیجیتال بخش خصوصی هستند و باید با ایجاد انگیزه، بخش خصوصی را برای ورود به این عرصه تشویق کرد. زمانی که جوانان ببیند با ورود به این بخش می‌توانند صاحب شغل شوند به این سمت حرکت خواهد کرد و دانشگاه وظیفه ایجاد این حلقه را دارد.

همچنین در این نمایشگاه و در غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان از طرح سامانه مدیریت ارتباط با مشتری در زمینه هتلداری که توسط دانشجوی رشته کامپیوتر مرکز علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران طراحی شده است رونمایی شد.

دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۳۰ بهمن در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزاری شد.


( ۱ )

نظر شما :