سومین جلسه هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان رضوی برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، با حضور دکتر مرتضی تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی، سومین جلسه هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
دکتر محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه ضمن اعلام آغاز زمان فاز اجرایی و سطح بندی مراکز علمی کاربردی کشور به مسائل سطح بندی مراکز در سال 99، راهکارها، روش اجرا و سیاست های این دانشگاه پرداخت و گفت: ما انتظار داریم مراکز با ارتقاء کیفیت، در ارتقاء سطح بندی خود نیز تلاش کنند تا از امتیازات آن بهره مند شوند.
وی افزود: طرح فوق متکی بر رهیافت مشارکتی و مشتمل بر خوداظهاری مراکز آموزش علمی کاربردی و راستی آزمایی نتایج بوده و جامعیت در شاخص های ارزیابی و بهره مندی حداکثری از فناوری اطلاعات، از مشخصه های اصلی آن است.
دکتر محسن محمدزاده بیان کرد: مطابق برنامه زمانبندی شده، درج داده ها توسط مراکز مشمول در فرم های ثبتی مندرج در سامانه ارزیابی و سطح بندی به آدرسwww.crs.uast.ac.ir از روز سه شنبه مورخ 1399/02/30 با مشارکت واحدهای استانی و ستاد مرکزی آغاز خواهد شد.
در ادامه دکتر مهدخت بروجردی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه ها و راهکارهای ثبت فعالیت های پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی در سامانه سطح بندی، بیان کرد: تلاش داریم مشکلات نرم افزاری ثبت این موارد را برطرف کنیم تا مراکز در خصوص ثبت این فعالیت ها دچار مشکلی نشوند.
در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی گفت: سطح بندی مراکز از مدتها قبل در این دانشگاه مورد بررسی و برنامه ریزی بود و سالها برای آن تلاش شد تا اینکه در این دوره با همت حوزه های مختلف دانشگاه به ثمر نشست و کار بسیار ارزنده ای هم شد.
وی عنوان کرد: ما با جدیت و تاکید بر ارتقاء سطح کیفیت فعالیت ها سطح بندی مراکز را مورد بررسی قرار دادیم و تلاش خواهیم کرد تمامی مراکز آموزشی این استان در بهترین جایگاه خود قرار گیرند. البته سعی و اهتمام بیشترمراکز باید بر این باشد تا در انجام فعالیت ها و ثبت آن در سامانه سطح بندی و ارتقاء جایگاه فعلی خود دقت بیشتری داشته باشند.
دکتر مرتضی تشکری ادامه داد: در نظر داریم با برنامه ریزی و تلاش در ارتقاء کیفیت در سطح مراکز آموزشی این استان، امسال تعدادی مراکز سطح یک داشته باشیم و این به فعالیت ها، امکانات و خدمات بیشتر خود مراکز در بخش های مختلف بستگی دارد. لذا تصویر واقعی جایگاه مراکز در سامانه سطح بندی برای آنان بسیار حایز اهمیت است و هر مرکزی که در سطح بالاتری قرار می گیرد از امتیازات بیشتری برخوردار می شود.
