رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری:
توسعه کیفی و تقویت مراکز آموزشی، اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه الزامی بر افزایش تعداد مراکز علمی کاربردی وجود ندارد، گفت: اصل این است که مراکز موجود بهاندازه کافی مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شوند.
به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهروز شایق بروجنی در بازدید از این خبرگزاری گفت: در مجموع پذیرش دانشجو در دانشگاههای کشور به دلایلی همچون کاهش جمعیت دانشجویی و گسترش صندلیهای دانشگاهها با کاهش استقبال مواجه شده است، اما در بهمنماه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ استقبال نسبی مناسبی از ورود به دانشگاه علمی کاربردی در استان صورت پذیرفت، بهصورتی که در مهرماه ۹۹، ۹۵۰ دانشجو در این دانشگاه جذب شد و حدود ۵۰ درصد این تعداد( معادل حدود ۴۳۰ نفر) در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش شدند.
شایق با اشاره به اینکه فراخوان جذب مدرس برای دانشگاه علمی کاربردی در شهریورماه هر سال برگزار میشود، بیان کرد: در سال گذشته مسئله کیفیسازی مدرسان و افزایش سطح علمی اساتید با توجه به مدارک تحصیلی و تجربه عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه دو گروه مدرس در دانشگاه علمی کاربردی فعالیت دارند، اظهار کرد: افرادی که در فراخوان شرکت میکنند دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد بوده و یا عضو هیات علمی هستند که کد مدرسی دریافت میکنند، گروه دوم افراد خبرهای هستند که الزاما نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد نداشته و دارای تجربه بالا در آن رشته بوده و البته باید صلاحیت این گروه مورد تایید قرار بگیرد.
شایق با بیان اینکه از سال گذشته و از سوی وزارت علوم طرح آمایش آموزش عالی به استانها ابلاغ شده است، اضافه کرد: این طرح در استان به ریاست رئیس دانشگاه شهرکرد تشکیل شده است، دانشگاه علمی کاربردی استان نیز از واحدهای استانی خود درخواست کرده است که براساس مطالعات، نقاط قوت و ظرفیتهای استان را ارئه داده که طبق آن پیشنهاد افزایش یا کاهش رشتههای دانشگاهی صورت بگیرد.
ایشان در ادامه با تقدیر از جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: این نهاد دارای ریشه و سابقه زیادی بوده که بهعنوان حامی مرکز علمی کاربردی عمل میکند و در برگزاری آموزشهای کوتاهمدت موفق عمل کرده است.
وی تصریح کرد: هماهنگی میان دانشگاه علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی با شناسایی ظرفیتهای استان و در نتیجه برگزاری دورههای مهارتی میتواند در حل مشکلات کشور اثرگذار باشد و مردم باید خود به این نتیجه برسند که حل مشکلات کشور با فراگیری مهارت امکانپذیر است.