رتبه بندی مدرسان در راستای کیفیت بخشی آموزشی و شایسته محوری در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجرا می شود
به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی تهران شرق، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تقدیر از مدرسان برتر این استان گفت: مدرسان در ساختار آموزشی دانشگاه، مهمترین رکن در افزایش کیفیت آموزشی می باشند.
وی با یادآوری طرح سامان دهی مدرسان، اعلام کرد: بیش از 93 هزار نفر از ابتدای تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز تدریس دریافت کرده بودند که اغلب ایشان فرایندهای انتخاب را اعم از صلاحیت های علمی و عمومی را طی نکرده بودند و با انجام این طرح تعداد مدرسان حایز شرایط به 25 هزار نفر کاهش یافت. همچنین با برگزاری چند دوره فراخوان مطابق با آیین نامه مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود 10 هزار مدرس جدید نیز از بین 100 هزار متقاضی تدریس به بدنه مدرسان کشور افزوده شد.
دکتر محمدحسین امید در خصوص رتبه بندی مدرسان، اعلام کرد: «ملاحظات قانونی برای این امر وجود دارد که مسئولین امر در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال بررسی راه حل های این موضوع هستند». وی ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده این طرح عملیاتی شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از کاهش میانگین سنی دانشجویان از 35 سال به 28 سال این دانشگاه خبر داد.
وی همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای ارتقای کیفیت آموزش را سطح بندی مراکز دانست و با بیان این نکته که با ایجاد چارچوبی برای عملکرد مراکز آموزش، تعداد مراکز فعال از 1200 مرکز به 650 مرکز کاهش یافت و دانشگاه، همکاری با مراکزی که استانداردهای اولیه را نداشتند، خاتمه داد.
دکتر محمدحسین امید ضمن بیان انتظارات دانشگاه جامع علمی کاربردی از مدرسان، افزود: مدرسان طبق شایستگی های مورد انتظار باید باشند.
وی در بخش دیگری به لزوم مهارت افزایی مدرسان با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی نیز اشاره کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به گسترش آموزش های مجازی و عدم تشکیل کلاس های حضوری ناشی از بیماری کرونا در بیش از یک سال گذشته، لزوم برگزاری مرتب و کامل کلاس های مجازی و کیفیت برگزاری کلاس ها را در ارزیابی مدرسان موثر دانست.
وی با اشاره به حدود 200 مرکز نوآوری که در 5 سال گذشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی تاسیس شده است، ترغیب دانشجویان به مشارکت در این مراکز نوآوری و هدایت ایشان را از وظایف مهم مدرسان دانست تا با تشکیل شرکت های دانش بنیان، تولید و تجاری سازی ایده ها عملیاتی شود.
دکترمحمدحسین امید از مدرسان این دانشگاه خواست تا در تدوین و بازنگری دوره ها و تولید محتوا برای آموزش های مجازی نقش پررنگ تری ایفا کنند.