رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد:

فعالسازی حدود ۲۰۰ مرکز نوآوری در دانشگاه جامع با همکاری مدرسان/ مدرسین مراکز علمی کاربردی سطح بندی می شوند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۵۴۸۵۶ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۳۸۷

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خوزستان، دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع مدرسین و روسای مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان در اهواز، با اشاره به قوانین و مقرارات جدید کمی و کیفی و برنامه ریزی های اداری و آموزشی این دانشگاه گفت: در سال ۱۴۰۰ مدرسین سطح بندی می شوند. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نزدیک به ۲۰۰ مرکز نوآوری در این دانشگاه راه اندازی کرده‌ایم و هدف‌ این است که هر مرکز علمی کاربردی یک مرکز نوآوری داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید بین مدرسین با سابقه و باتجربه؛ و مدرسین کم سابقه از نظر پرداختی تفاوت قائل شویم، افزود: دو سال است که در این خصوص برنامه ریزی انجام شده اما قرار شد بعد از طرح ساماندهی، سطح بندی مدرسین اجرا شود، با توجه به اینکه ساماندهی به اتمام رسید و جذب ها هم قانونی شده، لذا امیدواریم بتوانیم نیمسال اول ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در پرداخت‌های امسال این سطح بندی را اعمال کنیم.
دکتر محمدحسین امید در خصوص شاخص های سطح بندی افزود: مدرس بروز باشد، از منابع بروز استفاده کند، از امکانات کمک آموزشی مفید و مناسب استفاده کند، دانشجو از مدرس راضی باشد، سابقه بهتر و بیشتری داشته باشد و شرایطی این چنین که مدرسین را با این شاخص ها در سه یا چهار سطح مختلف قرار می دهیم و پرداخت ها به مدرسین بر اساس سطوح توانمندی و تجربه و مهارتشان انجام خواهد شد و هر سال این ارزیابی صورت می گیرد. 
وی در خصوص راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: هدف‌ این است که هر مرکز علمی کاربردی یک مرکز نوآوری داشته باشد و این مراکز نوآوری جایی است که باید مدرسین این دانشگاه،  دانشجویان خوش استعداد و خلاق دارای ایده را به سمت مراکز نوآوری هدایت کنند و در این مراکز دور هم جمع شوند، دانشگاه جامع علمی کاربردی به آنها کمک مالی و فکری می کند و امکانات در اختیارشان می گذارد تا شرکت تأسیس کنند و کسب و کار کوچک راه اندازی کنند .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر این که خروجی این دانشگاه باید با خروجی دانشگاه های نظری متفاوت باشد، گفت: در خوزستان دانشجویان زیاد است اما تفاوت ما با بقیه باید این باشد که دانش آموخته ما بتواند از توانمندی های فکری خود کسب و کار  راه اندازی کند و خلاق و کارآفرین باشد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های خوب این دانشگاه و مراکز خوب و دانش آموختگان خوبی که تربیت شدند و یا در حال آموزش هستند، گفت: این دانشگاه ۱۲ هزار دانشجو دارد که نسبت به دیگر استان‌ها رقم مناسب و قابل توجهی است.
دکتر محمدحسین امید خطاب به مدرسین این دانشگاه با اشاره به رویکرد کیفیت گرایانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوره برنامه اول توسعه خود یعنی از سال ۹۵ تا ۹۹، گفت: توسعه کمی در این مدت متوقف شد و همه تلاش این دانشگاه بر توسعه کیفی بود ما نه تنها توسعه کمی نداشتیم بلکه نگاه انقباضی هم داشتیم که بخشی از آن به خاطر مصوبه شورای عالی اداری و بخشی هم به دلیل سیاست‌های کیفیت دانشگاه به مراکز محدود شدند و شاید تعداد مراکز علمی کاربردی به نصف رسید پس نگاه توسعه کمی نبود اما در این مدت نگاه توسعه کیفی برقرار بود و اولویت دانشگاه هم توسعه کیفی بود.
وی ادامه داد: توسعه کیفی هم هیچ حد و مرز و سقفی ندارد و هیچ کس نمی‌تواند مدعی باشد که به آخرین درجه از علم و دانش رسیده است، همه در حال تلاش برای ارتقای کیفیت هستند، کیفیت قابل توقف نیست و تمام تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی هم در این ۵ سال برنامه اول توسعه کیفی بود و برای رسیدن به آن و برای تضمین کیفیت خروجی این دانشگاه باید چند اقدام انجام می‌شد که این اقدامات بعضاً چالشی بود، برخی پرهزینه بود اما به طور کلی انجام شد.