دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از موفق ترین دانشگاهها در برگزاری آموزش های مجازی است و مدرسان رکن اساسی آموزش های مهارتی هستند/ تجلیل از مدرسان برتر در استان خراسان رضوی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۵۴۹۱۲ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۱۱۱۶

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، با حضور دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مرتضی تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال ۱۴۰۰ این واحد استانی با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار و از مدرسان برتر کشوری و استانی تقدیر بعمل آمد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم  ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از تمام مدرسان این دانشگاه به ویژه مدرسان نمونه حاضر در جلسه گفت: در بیان مقام و موقعیت معلم همین بس که  همه انبیا خودشان را معلم انسان ها معرفی نمودند و در دستورات الهی و سفارشات بزرگان ما نیز معلم دارای بالاترین شان و مقام است، لذا موجب افتخار بنده نیز این است که در مقام و مرتبط با شغل معلمی هستم.

وی با اشاره به اهداف، فعالیت ها و کارهای اساسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در جهت ارتقا سطح کیفیت آموزش های مهارت، گفت: یکی از مهمترین اهدافی که در این دانشگاه با تمام سختی ها و مشکلات به ثمر نشست، ساماندهی وضعیت مدرسین بود که به نحو احسن به اتمام رسید و از بیش از 90 هزار مدرس، 25 هزار نفر مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند، البته در فراخوان‌های جذب مدرس که در سالهای اخیر انجام شده است نیز حدودا ده هزار نفر پذیرفته شدند که این امر نشانگر توجه ویژه دانشگاه به حفظ رسالت اصلی خویش در دستیابی به آموزش مهارت‌ محور و کیفیت است و امروز دانشگاه با حدود 35 هزار مدرس مورد تقدیر همکاری دارد.

دکتر محسن محمدزاده در ادامه با اشاره به حدود سی سال خدمت دانشگاه جامع علمی کاربردی به جامعه در عرصه آموزش های علمی کاربردی گفت: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است و در مجموع در طی قریب به سی سال خدمت کارنامه موفق و خوبی را از خود بجا گذاشته است بطوری که در سال های اخیر اقبال وگرایش خانواده ها و جامعه از سمت آموزش های صرفا نظری به آموزش های مهارتی تغییر پیدا کرده است چرا که اکثر دانش آموختگان این دانشگاه در راستای مهارت خود یا شاغل شدند یا کارآفرین و موجبات شغل برای عده ای دیگر رافراهم آوردند.

وی با اشاره به افزایش کمی مراکز آموزش علمی کاربردی در برهه ای از زمان که بنا به اقتضای جامعه اتفاق افتاد اشاره و بیان کرد: طبیعی است وقتی توجه کمی یک موضوع مورد توجه قرار گیرد مقداری کیفیت کمرنگ تر شود اما دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالهای اخیر توجه و برنامه ریزی کلان خود را معطوف به کیفیت آموزش ها نموده و در این زمینه خروجی بسیار خوبی داشته بطوری که بسیاری از اهداف این دانشگاه به نتیجه رسیده است از جمله ساماندهی امور مدرسان، نظارت و سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی، تعیین تکلیف روسای مراکز، آزمون های متمرکز دانشگاه و اساسنامه دار کردن مراکز آموزشی که بتوانند از مزایای ان بهره مند شوند، خوشه های شغلی و ماموریت گرا نمودن آموزش های مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور و کارهایی دیگر که در آینده نتایج خوب آن بیشتر دیده خواهد شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا و اثرات آن بر روند آموزش کشور  اظهار کرد: با توجه به ماهیت آموزش های مهارتی و کاربردی این دانشگاه در ابتدا زیرساختی برای آموزش های مجازی پیش بینی نشده بود ولی دانشگاه با همکاری واحدهای استانی و مراکز به سرعت این زمینه را فراهم آورد بطوری که امروزه یکی از موفق ترین دانشگاهها در برگزاری آموزش های مجازی در ایام کرونا هستیم.

وی همچنین از مدرسان خواست در تولید محتوای الکترونیکی دروس مشترک و حتی دروس مهارتی پیشگام باشند. چرا که امروز بعد از پالایش و ارتقا کیفیت مثال زدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی انتظارات جامعه و دانشجویان از مراکز و به تبع آن از مدرسان بسیار بالاتر رفته است و نیاز کشور نیز به نیروهای مهارتی بیشتر از قبل است.

سپس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی ضمن تبریک هفته معلم وتقدیر از زحمات مدرسانی که در سطح استانی و کشوری حائز رتبه برتر شدند گفت: در بحث آموزش های مهارتی علمی کاربردی محیط آموزشی، کارگاه، کلاس درس، دوره ها و تدوین دروس بسیار مهم است اما مهمترین رکن آموزش های علمی کاربردی، مدرس است چرا که یک مدرس خوب می تواند بهترین آموزش را ارائه دهد حتی اگر در سایر موارد گفته شده نقصی وجود داشته باشد با آموزش حرفه ای و خوب، نقص های حداقلی موجود برطرف می شود.

وی ضمن تقدیر از مراکز و مدرسان علمی کاربردی استان ادامه داد: با تلاش همکاران در واحد استانی، مراکز و مدرسان، ما توانستیم جزء موفقترین مجموعه های اموزشی مجازی در ایام شیوع کرونا باشیم علی رغم کمبودهایی که درابتدای همه گیری این پاندومی از لحاظ زیرساختی در دانشگاه وجود داشت.

دکتر تشکری هم چنین با اشاره به امیدهایی که برای بازگشایی مجموعه های آموزشی از ابتدای مهرماه سال جاری وجود دارد گفت: البته دانشگاه باتوجه به مشکلات عدیده ای که خصوصا از لحاظ مالی برای کل جامعه و خصوصا مراکز بوجود آمده است باید برنامه ریزی کنند تا در آغاز حضور دانشجویان در مراکز شاهد مشکلات کمتری در تمام این حوزه ها باشیم.

در این مراسم هم چنین یکی از روسا و یک مدرس به نمایندگی از همکاران خود در مراکز علمی کاربردی به بیان مسایل و مشکلات موجود پرداختند و پیشنهاداتی ارائه شد.

در پایان نیز از مدرسان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی به شرح ذیل تقدیر شد:

1-      سید ابوالقاسم موسوی مدرس نمونه گروه معارف اسلامی از مرکز آموزش خانه کارگر

2-      سیده خاطره دانشجووش مدرس نمونه گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز اموزش خبرنگاران

3-      بابک مهرآوران مدرس نمونه در گروه صنعت از مرکز آموزش خانه کارگر

4-      محمد نامداریان مدرس نمونه در گروه صنعت از مرکز اموزش جوین

5-      ندا هاشمی مدرس نمونه در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز آموزش عالیس

6-       مرجان تقی پور مدرس نمونه در گروه علوم بین رشته ای  از مرکز اموزش تصمیم یار

هم چنین مدرسان منتخب واحد استانی دیگر که در ادامه مورد قدردانی قرار گرفتند عبارتند از:

7-      محبوبه اصغری در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز آموزش کاخک

8-      علیرضا نژاد محمد نامقی مدرس نمونه در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز آموزش سحرخیز

9-      رویا اقبال مدرس نمونه در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز آموزش تربت حیدریه

10-     مهدی جلالی مدرس نمونه در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز آموزش عالیس

11-     ملیحه سبزه کار مدرس نمونه گروه علوم بین رشته ای از مرکز آموزش پارت لاستیک

12-     الهه کفشی تقی آبادی مدرس نمونه گروه صنعت از مرکز آموزش سینا

13-     گلاله اسکویی مدرس نمونه گروه فرهنگ و هنر از مرکز آموزش جهاد دانشگاهی

14-     محمد مقضی مدرس نمونه گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز اموزش جهاد دانشگاهی


( ۲ )