رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:
دانشجویان علمی کاربردی ۴ هزار ایده در رویدادهای شتاب دهنده ارائه دادند/ رونمایی از سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی کشور در آینده نزدیک
به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین مجازی جشن دانشجویان نوورود این واحد استانی اظهار کرد: برنامه راهبردی اول این دانشگاه اجرا و ساماندهی مراکز و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی و مدرسان با موفقیت انجام شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تأسیس ۲۵۰ مرکز نوآوری در این دانشگاه و مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظر این دانشگاه در قالب برنامه نخست راهبردی توسعه و تعالی آن، افزود: طی یک سال گذشته ۱۵۰ رویداد شتابی (استارتاپ ویکند) در این دانشگاه برگزار و ۴ هزار ایده توسط دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی در حوزه های مختلف و متنوع ارائه شد.
وی به تدوین و تصویب دومین برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال دومین برنامه راهبردی این دانشگاه تدوین و تصویب شد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۴ راهنمای فعالیت های ما خواهد بود.
دکتر محمدحسین امید با بیان این که توسعه کیفی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در دستور کار است از تصویب و رونمایی سند آمایش آموزش عالی در آینده ای نزدیک خبر داد.
وی گفت: نیازهای استان های کشور براساس این سند شناسایی و تدوین می شود و رشته های مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور هم طبق این سند تأسیس می شود.
آموزش استاد شاگردی شرط اساسی کسب مهارت است/ مشکل دانشجویان دانشگاه های نظری مهارت ندارند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با ذکر مثال آموزش رانندگی به صورت عملی و ضرورت کسب آموزش های عملی و مهارتی به صورت حضوری، تصریح کرد: انتقال مهارت در همه زمینه ها مثل آموزش رانندگی است و تا کسی در کنار یک آدم خبره و ماهر و باتجربه قرار نگیرد مهارتی کسب نمی کند.
وی با اشاره به ضعف دانشجویان دانشگاه های نظری در بازار کار و عدم مهارت های کاری مورد نیاز آنها در زمان ورود به بازار کار یادآور شد: مشکل امروز دانشجویان دانشگاه های نظری این است که مهارت را کسب نمی کنند و دروس را به صورت نظری می خوانند و وارد محیط کار می شوند.
دکتر محمدحسین امید با تأکید بر نقش آموزش های مهارتی در کسب مهارت های علمی و عملی، گفت: آموزش های مهارتی لازمه کسب مهارت است و باید در محیط کار رخ دهد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی محور آموزش های مهارتی در کشور
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به فروکش کردن موج کرونا در ایران و توسعه واکسیناسیون کرونا، این دو مورد را بهترین فرصت برای توسعه آموزش های مهارتی به صورت حضوری و جبران خلا آموزش های مهارتی حضوری دانست و بر انجام واکسیناسیون توسط دانشجویان این دانشگاه به صورت جدی تأکید کرد.
وی با بیان این که دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان محور آموزش های مهارتی و کیفی در کشور شناخته شده، گفت: اخیرا توافقنامه ای در زمینه اعزام دانشجو به آلمان با دانشگاه های این کشور امضا و نخستین دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی به این کشور اعزام شد.
در این برنامه دکتر رحیم قاسمیه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان نوورود به این دانشگاه گفت: در سال ۱۴۰۰ که به فرمایش مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها مزین شده است ، توجه به رسالت وجودی این دانشگاه به عنوان مهم ترین و اصلی ترین رکن توسعه و مهمترین ابزار دسترسی به استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی مسئولیتی خطیر را به دوش همه دانشگاهیان می اندازد. در سال جدید تحصیلی تلاش می کنیم سهم بیشتری را در رشد و توسعه خوزستان داشته باشیم.
وی با بیان این که برای توسعه به کار و تلاش میانی بر علم و دانایی نیاز داریم، یادآور شد: دانشجویان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونایی و تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی موظف به نظارت بر واکسیناسیون کارکنان، دانشجویان و اساتید هستند.
دکتر قاسمیه از دانشجویان خواست که مطالبه گر در حوزه آموزشی باشند و حق جویی و مطالبه گری را از شاخصه های یک دانشجوی خوب برشمرد و از آنها خواست که آموزش خوب، مدرس خوب، تجهیزات مناسب و برگزاری منظم کلاس ما را مطالبه کنند.
در پایان این مراسم، مهندس اشرفی مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص موضوعات مرتبط با خدمات آموزشی و استفاده از سامانه آموزشی، نکات لازم را به دانشجویان جدیدالورود ارائه کرد.
