پنجمین نشست هم اندیشی و شورای تعامل رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۸ کد : ۵۷۸۷۶ اخبار واحدهای استانی
تعداد بازدید:۳۴۴
پنجمین نشست هم اندیشی و شورای تعامل رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر؛ در راستای برگزاری جلسات شورای هم اندیشی و تعامل رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر، پنجمین جلسه سال جاری در سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی واحد استانی بوشهر به صورت ویدئو کنفرانسی در روز سه شنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر شبیر اشکپور مطلق رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، ضمن تشکر و خیرمقدم به رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان برای حضور در این جلسه، هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی در خصوص گزارش دقیق برگزاری کلاس های درس ترم جاری، آخرین مسائل آموزشی مراکز، کیفیت گرایی مراکز آموزشی، گزارش روند تکمیل پرونده های دانش آموختگان، گزارش برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص برگزاری آزمون های پایان ترم و توجیه دانشجویان و اساتید در خصوص نحوه طراحی سئوالات، معرفی سامانه های مربوطه و برنامه های هفته پژوهش، عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در ادامه از عملکرد نامطلوب برخی از مراکز در برگزاری کلاس های مجازی بعد از پایش ها و گزارش گیری های دائمی و روزانه از روند اجرای برنامه ها و کلاس های مجازی توسط مراکز اعلام نارضایتی کرد و خواستار پیگیری جدی و مستمر در تشکیل به موقع کلاس های درس آنلاین، غیر حضوری و حضوری توسط رؤسای مراکز و کارشناسان آموزش و حرکت به سمت کیفی سازی و در نهایت امر حمایت واحد استان و ستاد مرکزی در اختصاص رشته های درخواستی توسط مراکز شده و در خصوص مسائل و سیاست های مختلف دانشگاه، ارزیابی فعالیت های کلاسی مجازی دانشجویان و تأکید بر حضور فعال و حداکثری مدرسان در کلاس های درس مجازی و حضوری و سامانه ریلاین و همچنین بارگذاری محتوای مفید قبل از تشکیل کلاس توسط مدرسان، اهتمام در پرداخت به موقع حق الزحمه مدرسان و جلوگیری از تأخیر در پرداخت ها و لزوم اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی متنوع در راستای تقویت و ارتقاء سطوح کیفی و کمی مراکز علمی کاربردی تأکید به عمل آورد.

دکتر شبیر اشکپور مطلق رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، ضمن بیان اهمیت حضور منظم دانشجویان در ساعات مقرر در کلاس درس و توجه حداکثری بر رعایت دقیق و جدی حضور و غیاب دانشجویان و اجرای دروس کاربینی، کارورزی و عملی دانشجویان با عقد تعهدنامه و تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی ذیربط، به رصد مرتب فعالیت های کلاسی مدرسان از سوی رئیس مرکز آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی و وبینارها برای دانشجویان و علاقه مندان به فعالیت های کارآفرینانه و اهمیت مرتفع نمودن موارد اعلامی نظارتی و همچنین لزوم بالابردن شاخص های کیفی فضا و امکانات آموزشی، تبیین و انجام سیاست ها، برنامه ها و اهداف دانشگاه، توجه به نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی و حضوری و جلوگیری از آسیب های موجود در برگزاری امتحانات مجازی و استفاده از مدرسان دارای کد مدرسی و مجوز تدریس که فرآیند جذب مدرسان را به طور کامل با موفقیت پیموده اند تأکید کرد.

در ادامه این نشست اکبر احمدی رئیس اداره  نظارت و ارزیابی واحد استان از کسب آمادگی مراکز برای بازدیدهای نظارتی واحد استان و پیگیری جدی واحد استانی برای تخصیص و دریافت سهم بنیاد شهید و جبران هزینه های جاری و آموزشی مراکز خبر داد و بر لزوم رصد کامل تعداد کلاس های برگزار شده توسط مدرسان و رعایت سرفصل های درسی و آموزشی مطابق با آئین نامه های ابلاغی و اهتمام ویژه در توسعه کیفی و رفع ایرادات تأکید نمود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی واحد استان در ادامه نسبت به ضرورت تسریع در صدور کد مدرسی خبرگان با توجه به کمبود مدرس و حضور فعال همه مراکز علمی کاربردی استان جهت ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری مرکز و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر به این واحد استانی تأکیدات لازم را به عمل آورد. برنامه های استانی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری شامل برگزاری تورهای فناوری و پژوهشی جهت بازدیدهای مجازی و برگزاری نشست های تخصصی، سمینارهای علمی پژوهشی، کارگاه های آموزشی و برپایی کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی با حضور متخصصین این حوزه خواهد بود.

در ادامه سرپرست اداره نظارت و ارزیابی واحد استان، در خصوص بروزرسانی سامانه های سطح بندی و  سایر سامانه های برخط دانشگاه توضیحات لازم را به عمل آورد.

در انتهای این جلسه ارائه گزارش اقدامات و همچنین نظرات و پیشنهادات رؤسای مراکز آموزشی استان در خصوص سامانه مورد نظر جهت تشکیل کلاس ­های مجازی مطابق با تقویم آموزشی، روند ثبت نام دانشجویان جدید در سامانه ثبت نام دانشگاه، اقدامات صورت گرفته در خصوص عملکرد مراکز برای تدوین و تولید محتوا توسط مدرسین و بارگذاری مطالب درسی در سامانه آموزش آنلاین و دیگر مسائل مطرح شده بیان شد.