دکتر حبیب اله سالارزهی در نشست بررسی وضعیت تامین و توانمندسازی نیروی انسانی در پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی استان

تهیه و تدوین سند آمایش آموزش های مهارتی و شناسایی خوشه ها و رشته های شغلی استان را از دستاورد های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانستند

۰۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴ کد : ۵۸۶۳۱
تعداد بازدید:۱۳۲
تهیه و تدوین سند آمایش آموزش های مهارتی و شناسایی خوشه ها و رشته های شغلی استان را از دستاورد های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان،
با حضور دکتر مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین استاندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، روسای دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان،  دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین‌المللی چابهار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان نشست بررسی وضعیت تامین و توانمند سازی نیروی انسانی در پروژه ها و فعالیت های اقتصادی استان در مورخ 30 آذرماه 1400 در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید

در این نشست استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص با محوریت دانشگاه‌ها مورد تاکید است گفت: اطلس و نقشه رشته‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز دانشگاه‌های استان تهیه شود. 
حسین مدرس‌خیابانی اظهار داشت: مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار در تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع، حتما به ظرفیت دانشگاه ها توجه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه باید کار بر روی نیازمندی‌ها و عرضه دانش را به جد مورد توجه قرار دهیم تاکید کرد: باید در استان سیستان و بلوچستان یک شبکه مهارتی براساس نوع دانشگاه‌ها، تخصص‌ها، نیازمندی‌ها، طرح‌ها و دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای سرمایه‌گذاران، جذب نیروهای ماهر و متخصص یک شاخص به شمار می‌رود و ما باید چنین نیروهایی را در استان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دغدغه ما تربیت و تامین نیروی متخصص با محوریت دانشگاه‌های استان و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه  تشکیل شورای راهبردی مهارت‌آموزی یکی از ضرورت های استان است گفت: باید دقیقا مشخص شود در سطح استان چه تعداد کارخانه، طرح اقتصادی و نیروی انسانی متخصص داریم و در واقع دانشگاه‌ها اعلام کنند که چه تعداد از دانشجویان‌شان در کدام کارخانه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز مهارت‌آموزی به پشتیبانی سرمایه‌گذاری و شکوفایی اقتصادی استان کمک کنند، کند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: بین دانشگاه‌های استان باید یک تقسیم کار رقم بخورد و تامین نیروی مورد نیاز هر بخش در استان را یک دانشگاه و مجموعه آموزشی بر عهده گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلس رشته‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز دانشگاه‌های استان تهیه شود.

در این جلسه پس از اعلام نقطه نظرات رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیر کل فنی و حرفه ای استان، 

دکتر حبیب اله سالارزهی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به ارایه تلاش های دانشگاه جامع علمی کاربردی برای پیوست آموزش های مهارتی دانشگاه با نیاز های بخش صنعت و کارخانجات و دستگاه های اجرایی پرداختند و تهیه و تدوین سند آمایش آموزش های مهارتی استان و شناسایی خوشه ها ورشته های شغلی استان را در شش قطب منطقه ای از دستاورد های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانستند. 

وی در این نشست پایین بودن سهم دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان های فنی و حرفه ای و هنرستان های کار و دانش و همچنین بالا بودن آمار دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های علوم انسانی را از مشکلات پیش روی مراکز آموزش علمی کاربردی و مهارتی برای جذب در رشته های مهارتی دانستند و نسبت به عنایت ویژه استاندار به توسعه آموزش های مهارتی در بخش آموزش های متوسطه به عنوان راه حل پایدار برای تربیت نیروی انسانی آماده ورود به رشته های فنی و مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداختند. 

در پایان مقرر گردید اطلس آموزش های مهارتی حوزه سواحل مکران با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه سیستان و بلوچستان و پارک علم و فناوری تا پایان سال 1400 تدوین گردد