تصویب رشته مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی
با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: دوره مهندسی فناوری کسب وکار دیجیتالی از جمله بحثهای مهمی است که با پیشرفت فضای دیجیتال و اینترنت، شکل جدیتری به خود گرفته است، در واقع با گسترش فناوری، شکل و شمایل کسب و کارها تغییر کرده و رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده که نیازمند سواد دانشگاهی است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اینگونه آموزش ها در قالب نظام آموزشهای شغلی خاطر نشان کرد: دانش آموختگان این رشته مهارتها و توانمندیهایی چون تجزیه و تحلیل کسب و کار، شناسایی و توصیف نهادهای خارجی مانند مشتریان، تامین کنندگان و سیستمهای خارجی در تعامل با کسب و کار، تولید نرم افزارهای مدیریتی (CRM)،توسعه نرم افزارهای تحت وب کسب و کارهای دیجیتالی، مهارت فنی و تجاری لازم در زمینه بازاریابی دیجیتال، طراحی و راه اندازی سایت های ارائه دهنده خدمات دیجیتالی،کار با انواع شبکههای اجتماعی، تنظیم و بهینه سازی شبکه اجتماعی برای افزایش دید محتوا (بازاریابی اجتماعی)، نظارت و بررسی بازخورد شبکههای اجتماعی و اثربخشی آنها از طریق تجزیه و تحلیل گزارشهای دورهای ، بهینه سازی موتور جستجو(Search Engine Optimization:SEO) به منظور بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو،مدیریت ابزارها و سیستمهای پردازش دادهها،کار با ابزارهای تجسم داده، ابزارهای مدلسازی داده، سیستمهای پشتیبانی تصمیم، سیستمهای مدیریت پایگاه داده و سیستمهای انباره داده،به کارگیری زبانهای برنامه نویسی و ... را کسب مینمایند .
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون کارشناس و تحلیلگر SEO ، معمار و مدلساز کسب و کار دیجیتالی ، تحلیلگر کسب و کار دیجیتالی ، استراتژیست کسب و کار دیجیتالی ، کارشناس تولید و توسعه نرم افزاری EB ، کارشناس و تحلیلگر شبکههای اجتماعی، ، کارشناس و تحلیلگر هوش تجاری ، کارشناس و تحلیلگر بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی را احراز کنند.
جمالزاده افزود: این دوره جزء رشتههای پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار می باشد .
وی در ادامه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان برای ثبت نام جهت تحصیل در این رشته و همچنین اطلاع از سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند تا ۱۴ تیرماه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه نمایند.
