دکتر دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند گام موثری در تبیین جایگاه این دانشگاه باشد

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۵ کد : ۶۲۲۴۴ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۷۲۴

دکتر ابراهیم کازرونی منفرد سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، در این دیدار دکتر دلخوش از لزوم پیگیری برای اختصاص ردیف بودجه به دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به تعدد شهرستان های فاقد مرکز آموزش علمی کاربردی از سرپرست واحد استانی گیلان خواست تا با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان ها، بسته ای پیشنهادی جهت طرح در مجمع نمایندگان استان ارائه کند. 
وی افزود: ارتباطات و منابع مناسبی در اختیار نمایندگان استان گیلان وجود دارد که می توان از آن در جهت دعوت از صنایع و سرمایه گذاران به منظور ایجاد مراکز جدید آموزش علمی کاربردی متناسب با نیاز این استان استفاده کرد.
نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به قوانین داخلی مجلس محدودیت هایی از نظر تعدد عضویت در فراکسیون ها وجود دارد که البته این موضوع مانعی برای همکاری نمایندگان به منظور تحقق برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی و توسعه آموزش های مهارتی ایجاد نخواهد کرد. 
نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای تبیین جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی و گفتگو پیرامون برنامه های آتی این دانشگاه در خصوص موضوع تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار کشور، پیشنهاد می کنم در اسرع وقت نشستی بین نمایندگان همسو و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شود.
وی تاکید کرد: آمادگی دارد تا رایزنی های لازم را برای برگزاری این جلسه انجام دهد.
دکتر دلخوش افزود: پیگیری به منظور تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند گام موثری در تبیین جایگاه این دانشگاه باشد و راه را برای نقش آفرینی بیشتر این دانشگاه در آینده هموار کند.
 در ابتدای این دیدار ، دکتر ابراهیم کازرونی منفرد سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان، تعداد مدرسان، دانشجویان و رشته های تحصیلی دانشگاه، گفت: شغل محوری و پویایی رشته ها، بزرگترین مزیت دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف فعال کردن ظرفیت های قانونی مغفول مانده و تحقق سهم دانشگاه های مهارت محور در برنامه های آتی توسعه کشور، پیگیر ایجاد فراکسیون علمی کاربردی در مجلس شورای اسلامی است.


( ۳ )