برگزاری دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی
با حضور دکتر حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر اعضاء، دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در این جلسه نظام آموزشی کارشناسی پیوسته 3+3 با هدف نهادینه کردن و همسوسازی آموزشهای مهارتی در سطوح آموزش متوسطه و آموزش عالی و حفظ پیوستاری و پرهیز از زیاد آموزی و به منظور تنوع بخشی و کاهش هزینه ها در راستای سیاستهای ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارکت وزارت آموزش و پرورش از سوی این دانشگاه پیشنهاد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: این طرح به تفضیل در قالب اهداف، الگوهای نظام آموزش پیوسته، چارچوب و جهتگیری محتوی دوره، شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو، متولیان و مجریان در جلسه مطرح و اعضاء این جلسه ضمن استقبال از تنوع بخشی به نظامهای آموزشی موجود، نظرات خود را برای تکمیل این طرح و طی فرایند اجرایی شدن آن اعلام کردند.
در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش نیز بر ضرورت ارائه یک مدل مطلوب برای آموزش و داشتن مسیرهای مختلف برای طی فرایند یاددهی و یادگیری تصریح و درخصوص توجه به تجربیات قبلی در این زمینه تاکید کرد.
سپس اعضا شورا با تغییر گروه آموزشی رشته کاردانی ناپیوسته حرفهای خبرنگاری ورزشی به گروه فرهنگ و هنر و دوره کاردانی فنی صنایع غذایی گرایش ذخیره سازی محصولات کشاورزی به گروه کشاورزی موافقت کرد .
همچنین در این جلسه، گزارشی از وضعیت برنامه های مصوب حقوق ، ارائه و به دفتر برنامه ریزی درسی اجازه داده شد از طریق کمیته علمی تخصصی حقوق و گروه برنامه ریزی تخصصی مدیریت و خدمات اجتماعی و با هدف بهرهمندی دانش آموختگان این رشتهها از مزایای مورد نظر اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بازنگری 6 عنوان رشته در مقاطع کاردانی وکارشناسی ناپیوسته را با رعایت ضوابط اسکودا و حفظ ماهیت طراحی آموزشهای علمی کاربردی در دستور کار قرار دهد و نتایج آن را در جلسه شورا مطرح کند.
