برگزاری دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۷ کد : ۶۴۵۲۹ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۱۶۱۹

با حضور دکتر حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر اعضاء، دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در این جلسه نظام آموزشی کارشناسی پیوسته 3+3 با هدف نهادینه­ کردن و همسو­سازی آموزش‌های مهارتی در سطوح  آموزش متوسطه و آموزش عالی و حفظ پیوستاری و پرهیز از زیاد آموزی و به منظور تنوع بخشی و کاهش هزینه ­ها در راستای سیاست­های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارکت وزارت آموزش و پرورش از سوی این دانشگاه پیشنهاد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: این طرح به تفضیل در قالب اهداف، الگوهای نظام آموزش پیوسته، چارچوب و جهت‌گیری محتوی دوره، شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو، متولیان و مجریان در جلسه مطرح و اعضاء این جلسه ضمن استقبال از تنوع بخشی به نظام‌های آموزشی موجود، نظرات خود را برای تکمیل این طرح و طی فرایند اجرایی شدن آن اعلام کردند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز بر ضرورت ارائه یک مدل مطلوب برای آموزش و داشتن مسیرهای مختلف برای طی فرایند یاددهی و یادگیری تصریح و درخصوص توجه به تجربیات قبلی در این زمینه تاکید کرد.

سپس اعضا شورا با تغییر گروه آموزشی رشته کاردانی ناپیوسته حرفه­ای خبرنگاری ورزشی به گروه فرهنگ و هنر و دوره کاردانی فنی صنایع غذایی گرایش ذخیره سازی محصولات کشاورزی به گروه کشاورزی موافقت کرد .

همچنین در این جلسه، گزارشی از وضعیت برنامه های مصوب حقوق ، ارائه و به دفتر برنامه ریزی درسی اجازه داده شد از طریق کمیته علمی تخصصی حقوق و گروه برنامه ریزی تخصصی مدیریت و خدمات اجتماعی و با هدف بهره‌مندی دانش آموختگان این رشته‌ها از مزایای مورد نظر اتحادیه سراسری کانون­های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بازنگری 6 عنوان رشته در مقاطع کاردانی وکارشناسی ناپیوسته را با رعایت ضوابط اسکودا و حفظ ماهیت طراحی آموزش­های علمی کاربردی در دستور کار قرار دهد و نتایج آن را در جلسه شورا مطرح کند.

  

 

 

 

 

 

 

 


( ۱ )