نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی:

مجلس در برنامه هفتم توسعه به دنبال گسترش آموزش های مهارتی است

۰۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۶۵۲۵۵ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۱۲۲۴۷

نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی به تدوین برنامه هفتم توسعه و نیاز کشور به آموزش های مهارتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، دکتر محمدرضا احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر ابراهیم کازرونی منفرد سرپرست واحد استانی گیلان با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه و نیاز کشور به آموزش های مهارتی از پیگیری برای افزایش ردیف بودجه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال آینده خبر داد.

نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نیاز بخش کشاورزی، گردشگری و محیط زیست گیلان به نیروی کار ماهر گفت: استفاده از ظرفیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در این خصوص گره گشا باشد.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مجلس در برنامه هفتم توسعه به دنبال گسترش آموزش های مهارتی و کارآفرینی است.

دکتر احمدی با اعلام آمادگی برای حضور در نشست بعدی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان افزود: تدوین محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار و اجرای دوره های مهارتی از اولویت های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می باشد.

گفتنی است در این دیدار دکتر ابراهیم کازرونی منفرد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراکز آموزش علمی کاربردی این استان، تعداد دانشجویان، مدرسان و رشته های تحصیلی، گفت: پویایی رشته ها و توجه به کارآفرینی از طریق مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان از بزرگترین مزیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با اشاره به ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت نیروی کار ماهر در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و اجرای دوره های کوتاه مدت شغل محور گفت: اجرای دوره های آموزشی در این دانشگاه براساس نیاز واقعی بازار کار کشور است و دانشگاه جامع علمی کاربردی با دید ملی به موضوع آموزش نگاه می کند از این رو با وجود توسعه کمی سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به رغم گردش مالی بالای حوزه تحصیلات تکمیلی در دهه گذشته، هرگز با دید کسب درآمد به این حوزه ورود نکرده است.

دکتر کازرونی منفرد تصریح کرد: افزایش ردیف بودجه دانشگاه جامع علمی کاربردی و تخصیص اعتبارات مالی به دانشگاه می تواند به تداوم این دیدگاه کمک کند.


( ۲ )