در نظام آموزش علمیکاربردی، مدرسان از مؤلفههای اصلی و مهم آموزش کارآفرینی هستند
تمشیت امور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در کارگاه آموزشی تربیت مدرس، گفت: در نظام آموزش علمیکاربردی، مدرسان از مؤلفههای اصلی و مهم آموزش کارآفرینی هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، دکتر غلامرضا مالکی تمشیت امور این واحد استانی با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه کارآفرینی و اشتغال گفت: در کشور ما رشد کمّی دانشجویان دانشگاههای نظری از افزایش چشمگیری برخوردار بوده اما کیفیت آنان با نیازهای بازار کار سازگار نبوده است به طوریکه این امر منجر به بروز یکی از معضلات اساسی کشور با عنوان بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی نظری شده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان مولود انقلاب توانسته در راستای رفع نیازهای جاری کشور گام برداشته و با تعریف برنامههای متناسب و با بکارگیری مدرسان به عنوان عالمان عامل در مراکز آموزشی علمیکاربردی برخوردار از تجهیزات و امکانات، نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص، مجرب و کارآمد با روحیه خودباوری، شجاعت و ایثار اقدام کند، به طوری دانشآموختگان نظام آموزش های علمی کاربردی کارگشا، کارآمد و کارآفرین هستند، زیرا آموزش ها برخواسته از نیازهای شغلی است و توانایی و مهارت دانشآموختگان را در انجام صحیح کارها افزایش میدهد.
دکتر مالکی ادامه داد: در نظام آموزش علمیکاربردی مدرسان هستند که می توانند با انتقال دانش و تجارب خود به عنوان بازوی اصلی دانشگاه در اجرای سیاست های راهبردی و دستیابی به اهداف کارآفرینی و اشتغال، نقش موثری را ایفا کنند.
گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی در چهار گروه برای تعداد 348 نفر از پذیرفته شدگان در فراخوان جذب مدرسان سال 1401 استان اصفهان برگزار شد و این افراد پس از طی این دوره، فعالیت خود را از مهرماه سالجاری با تدریس در مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان آغاز می کنند.