برگزاری دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی

۲۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۲ کد : ۶۸۳۷۷ اخبار واحدهای استانی
تعداد بازدید:۸۱

دوره عمومی آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان منتخب فراخوان سال 1401 که در آزمون های صلاحیت عمومی و علمی پذیرفته شده اند، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خراسان رضوی، دکتر ترابی زاده معاون علمی واحد استانی و مدرس این دوره آموزشی با اشاره به ساختار متفاوت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مدرسان این دانشگاه می توانند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دانشگاه در اجرای دوره های بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند و به اجرای برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی در اجرای صلاحیت حرفه ای کمک کنند لذا شناخت نظام علمی کاربردی و دانشگاه متولی این نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است چرا که مدرسان یکی از مهم ترین ارکان مراکز آموزش علمی کاربردی محسوب می شوند.

وی در ادامه با تعریف و بیان ماهیت آموزش های علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری، معرفی دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های مهارتی و شغل محور در کشور، تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با دروس کارورزی و کاربینی در محیط واقعی کار و نحوه اجرای آن را تشریح و به تببین آنها پرداخت تا حدود 180 نفر از مدرسان منتخب این دوره از فراخوان دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان خراسان رضوی با شناخت کامل تری از دانشگاه جامع علمی کاربردی به تدریس بپردازند.

دکتر ترابی زاده ضمن معرفی مهمترین سامانه های دانشگاه جامع علمی کاربردی، ادامه داد: آشنایی حداقلی با فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همه مدرسان یکی از بهترین ابزارها در امر تدریس است و فراگیری آن امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مهندس سعیدی مقدم رئیس اداره نظارت و ارزیابی واحد استانی خراسان رضوی با اشاره به خلاصه مهم ترین مقررات دانشگاه در حوزه نظارت و ارزیابی، قرارداهای مدرسان، چالش های حقوقی عدم توجه به مفاد این قراداد و مهمترین اقدامات یک مدرس در این حوزه را توضیح و در پایان به سوالات حاضرین در این کارگاه آموزشی پاسخ داد.

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی همه ساله براساس نیاز مراکز آموزشی به مدرسان در دروس مختلف، اعلام فراخوان کرده و از بین شرکت کنندگان و داوطلبان، مدرسان اصلح را انتخاب و پس از ارزیابی صلاحیت حرفه ای آنان، نسبت به صدور کد صلاحیت حرفه ای مدرسی اقدام می کند.