آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی رویکردی کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی، رویکردی کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، دوره آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی برای 180 متقاضی تدریس، به مدت سه روز در سالن شهید طهمورثی این واحد استانی برگزار شد.
دکتر محمد حسین شفیعی رئیس واحد استانی فارس در این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این آموزش ها، رویکردی کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان است.
وی افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کار آفرینی دارد و این هم در دستیابی به توسعه پایدار در یک جامعه بسیار اثرگذار است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در ادامه گفت: به جهت تأثیر آموزش های مهارتی به عنوان یکی از راه های مهم برون رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت در جامعه، مدرسان این نظام آموزشی را بر آن می دارد که در این خصوص تمرکزی بسیار جدی و تلاشی مضاعف به همراه برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی داشته باشند.
دکتر شفیعی در ادامه به نقش تاثیرگذار مدرسان در پیشبرد اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی به ویژه در اجرای دوره های بلند مدت، کوتاه مدت و نیز اجرای صلاحیت حرفه ای پرداخت.
وی با اشاره به اینکه مدرسان کارآفرین، یک راهکار مؤثر برای مهارت افزایی دانشجویان است، به نقش آفرینی مدرسان در پیوند دانشگاه و صنعت پرداخت و گفت: با آموزش های مهارتی می توان احتیاج صنعت را برطرف و دانشجویان را شاغل کرد.
در ادامه این دوره دکتر سیدمحمدهادی عمرانیان عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با اشاره به ساختار متفاوت این دانشگاه با تعریف و بیان ماهیت آموزشهای علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری، معرفی دستگاههای اجرایی متولی آموزشهای مهارتی و شغل محور در کشور، تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع و مشخصههای آموزش نظام مهارتی، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی ها و مهارتهای شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با نظامهای آموزشی برتر در جهان به تشریح و تبیین آنها پرداخت.
دکتر عمرانیان همچنین خلاصه قوانین و مقررات آموزشی، سامانهها، قراردادهای مدرسان و مهمترین اقدامات یک مدرس نظام آموزش مهارتی در حوزه تدریس در مراکز آموزش علمی کاربردی را توضیح و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داد.