مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک:

وجود آموزش های علمی کاربردی در مسیر اعتلای صنعت و توسعه کشور ضروری است

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۳ کد : ۷۴۷۹۱ اخبار واحدهای استانی
تعداد بازدید:۴۲

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: وجود آموزش های علمی کاربردی در مسیر اعتلای صنعت و توسعه کشور ضروری است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، در آیین نکوداشت پنجاه و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد؛ بر نقش آموزش های هدفمند در توسعه صنایع کشور و لزوم توسعه آموزش های مهارت محور از سوی مدیرعامل این مجموعه تاکید شد. 
دکتر رضا سرائی ضمن اشاره به روند رو به رشد شرکت ماشین سازی اراک در مسیر تولید، نوآوری و اخذ مگاپروژه ها بر نقش بی بدیل مجتمع آموزشی و مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی اراک در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در سطح کشور تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور بسیاری از صاحبان صنایع، کارآفرینان و افراد متخصص صنعتی یا فارغ التحصیل مرکز آموزش و مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی اراک هستند و یا از شاغلین شرکت ماشین سازی اراک بوده اند.  
وی افزود: عمر آموزش در شرکت ماشین سازی اراک به دو سال پیش از تاسیس این شرکت یعنی سال 1348 باز می گردد و محصول سالها فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی اراک، محصولی بسیار ارزشمند است، این مجموعه علاوه بر تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز مجموعه ماشین سازی اراک، نیروی انسانی توانمند بسیاری را به صنایع کشور تزریق کرده است. 
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک ضمن اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی شرکت، توسعه مرکز آموزش علمی کاربردی و آموزش های مهارت محور است، افزود: برای اثربخشی آموزش می بایست شاهد ارتقای چهار مولفه دانش، مهارت، نگرش و رفتار در افراد تحت آموزش مجموعه باشیم. 
دکتر سرائی تصریح کرد: هدف ما در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک ابتدا افزایش سطح دانش دانشجویان در حوزه های مورد نظر و سپس ارتقا مهارت فرد می باشد. ویژگی بارز آموزش های علمی کاربردی و تخصصی ارتقاء مهارت است که چگونگی به کارگیری دانش را به فرد منتقل می کند، در کنار این باید بتوانیم نگرش فرد را تحت تاثیر قرار دهیم، اگر فرد دارای نگرش مثبت و لازم برای بکارگیری دانش و مهارت در جهت اهداف سازمانی نباشد به خروجی مطلوب دست نیافته و بهره وری و اثربخشی لازم را ندارد. 
وی افزود: خروجی این آموزش علاوه بر افزایش سطح دانش، ارتقاء مهارت و ایجاد بینش موجب تغییر رفتار و شکل گیری رفتار حرفه ای و تخصصی همراه با انگیزه و هدفمندی در فرد می شود. بنابراین ما در برنامه های آموزشی خود صرفا قرار نیست دانش و مهارت نیروی انسانی را ارتقاء دهیم بلکه می بایست در کنار دانش و مهارت، نگرش و رفتار فرد را هم تحت تاثیر قرار داد.