نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی:

طرح تضمین اشتغال و طرح آباد دانشگاه جامع علمی کاربردی باید به طور جدی دنبال شوند

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۰ کد : ۷۵۸۵۳ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۳۶۸۷

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تضمین اشتغال و طرح آباد دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح های بسیار خوبی هستند که باید به طور جدی دنبال شوند. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران، دکتر علی کشوری نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر رضا لحمیان رئیس واحد استان مازندران، از اجرایی شدن طرح آباد و توسعه طرح تضمین اشتغال در استان ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم که دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران برای حل مشکل اشتغال جوانان استان اهتمام ویژه ای دارد و به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه کمکی به اجرای این طرح ها هستم و این مساله تنها به حوزه انتخابیه بنده معطوف نیست و این طرح ها باید در ابعاد ملی به ثمر بنشینند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مازندران پتانسیل بسیار بالایی برای پرورش نیروی کار مهارتی در تمام حوزه ها دارد و می توان با توجه به زیست بوم مازندران و در نظر گرفتن ظرفیت های شهرستانی آموزشهای مهارتی را توسعه داد.
دکتر کشوری با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش های افزود: در فضای آموزشی باید تا می توانیم حرفه ای تر و قوی تر عمل کنیم و کیفیت آموزش را تا جایی که امکان دارد، بالا ببریم. 
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش های پیش از دانشگاه و حتی در آموزش عالی توجه ویژه ای به آموزش مهارت نمی شود، خاطر نشان کرد: وقتی دانشجویان در محیط کار به صورت واقعی درگیر می شوند، علاوه بر توسعه دانش نظری صاحب مهارت شده و به نیروهای مولد تبدیل می شوند و در نهایت پس از فراغت از تحصیل دیگر نیازمند جستجوی کار به خصوص کار دولتی و کارمندی نیستند.
دکتر رضا لحمیان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان مازندران پرداخت و گفت: در طول دو سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه های تحولی متعددی را به مرحله اجرا درآورده است و تنظیم سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی، طرح جذب دانشجو با تضمین اشتغال، طرح ملی آموزش برای اشتغال دانش آموختگان –آباد-، طرح صلاحیت حرفه ای و پیاده سازی نظارت هوشمند از جمله این طرح ها هستند. 
 


( ۳۵ )