چهارمین دوره مهارتهای عمومی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس
استان فارس با برگزاری چهارمین دوره مهارتهای عمومی تربیت مدرس، اولین دوره تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1394با حضور بیش از 550 نفر از مدرسان این استان کلید زد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر علیرضا موغلی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در آئین گشایش چهارمین دوره مهارتهای عمومی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: شیراز مهد تمدن، فرهنگ و علم میزبان 550 نفر از استادان و مدرسان دانشگاه در چهارمین دوره مهارتهای عمومی تربیت مدرس است.
ایشان باتوجه به مهارتی بودن آموزش های دانشگاه جامع علمی کاربردی ، به تبیین جایگاه و رسالت استاد در این سیستم آموزشی پرداخت و بر نقش سازنده برگزاری این دوره ها تاکید نمود .
دکتر موغلی افزود: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقاء سطح علمی و مهارتی مدرسان مطابق دانش و فناوری روز، بازآموزی و تقویت اطلاعات علمی و مهارتی و ایجاد زمینه لازم جهت تبادل اطلاعات بین مدرسانی میباشد.
جناب آقای دکتر روحیان رئیس مرکز امور مدرسان با توجه با آغاز به کار دوره های آموزشی تربیت مدرس طی سخنانی اظهارداشت : دوره های تربیت مدرس دانشگاه از نیمه دوم سال 1390 آغاز گردیده و تا کنون تعداد 20 هزار مدرس در دوره عمومی، پایه و تخصصی برگزار شده در تهران و شهرستانها شرکت نموده اند.
وی افزود فارس دومین استان پس از تهران است که بیش از 1000 مدرس را مخاطب خود قرار داده است
دکتر روحیان ادامه داد دوره های تربیت مدرس در شش سطح عمومی، پایه "1 و 2"، تخصصی "1 ،2و3" ، جمعا به مدت 200 ساعت برای مدرسان طراحی و اجرا شده است و مدرسان با توجه به تخصص خود میتوانند مجری دوره های تکمیلی باشند. ایشان اظهارداشتند دوره های تخصصی در قالب بازدید از صنایع و محیط کار برگزار می شود و مدرسان با هدف کسب تجربه در صنایع و حوزه های عملی مختلف بازدید های لازم را خواهند داشت.
این دوره ها که از ابتدا مورد تایید هیأت ممیزه دانشگاه و در جهت توانمند سازی مدرسان علمی کاربردی طراحی شده است منجر به ضریب افزایشی پرداخت حق التدریس مدرسان و نیز به عنوان یکی از اولین فاکتورهای لازم متقاضیان تدریس در تأیید نهایی به عنوان مدرس علمی کاربردی می باشد. از این رو شرکت در دوره های تربیت مدرس به عنوان یک ضرورت در مسیر تدریس مدرسان مورد توجه بوده و در سه بخش شرکت در دوره ها، تدوین و اجرای دوره ها و تدریس در این دوره ها برای مدرسان امتیازات مجزائی خواهد داشت.