نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحقق سهم ۴۰ درصدی آموزش های مهارتی در افق برنامه هفتم توسعه کشور، ضروری است

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۱۲:۳۰ کد : ۷۹۳۵۰ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۶۱۴

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، تحقق سهم 40 درصدی آموزش های مهارتی در افق برنامه هفتم توسعه کشور را با حمایت حاکمیت از دانشگاه جامع علمی کاربردی و تغییر رویکرد فرهنگی جامعه، ضروری و امکان‌پذیر دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در دیدار با دکتر سید محمدمهدی ابطحی سرپرست واحد استانی با تاکید بر اینکه دانش آموخته دانشگاهی باید حداقل در یک حوزه تخصصی دارای مهارت‌های کاربردی مورد نیاز کشور باشد، اظهار داشت: با بررسی دقیق‌تر روند توسعه کشورهای تراز اول دنیا، این واقعیت آشکار خواهد شد که آموزش مهارتی در جوار محیط کار، جزء اصلی آموزش عالی در این کشورهاست و سهم آموزش‌های کاربردی بسیار بیشتر از آموزش‌های نظری است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در برنامه هفتم توسعه به 40 درصد حاکی از توجه قانون‌گذاران بر اصلاح ساختار آموزشی کشور است، افزود: حمایت از دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق این بخش از برنامه هفتم توسعه کشور، بر نظام حاکمیتی فرض است و بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس حمایت کامل خود را از برنامه‌های این دانشگاه اعلام می‌کنم.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تغییر نگاه فرهنگی خانواده‌ها نسبت به ادامه تحصیل فرزندان در دانشگاه‌های مهارتی را یکی دیگر از عوامل مهم و اثرگذار در تحقق این بخش از برنامه هفتم دانست و خاطرنشان کرد: مدرک‌گرایی یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است که به جای توجه به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، کسب مدرک دانشگاهی را ملاک و معیار موفقیت در نظر می‌گیرد و ضروری است با همکاری یکدیگر در تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی به عنوان فرهنگی مترقی تلاش کنیم.
دکتر سید محمدمهدی ابطحی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در ابتدای این دیدار، ضمن بیان گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این دانشگاه، اظهار داشت: جنس آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان نسل چهارم دانشگاه‌ها، بسیار مترقی است چرا که با ترکیب علم و عمل، دانشجویان را برای پذیرش طیف وسیعی از مشاغل آماده می‌سازد.
دکتر ابطحی با بیان اینکه امروزه در دانشگاه‌های تراز اول دنیا، تعریف پروژه‌های کاربردی برای دانشجویان جایگرین تولید مقالات علمی شده است، افزود: علمی که به نتایج ملموس عملی منتهی نشود نمی‌تواند در خدمت توسعه کشور قرار گیرد لذا دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد حلقه اتصال بین علوم نظری و کاربردی از طریق آموزش مهارتی سهم مهمی در رفع این نقیصه بر عهده دارد.