معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۰۹:۳۳ کد : ۷۹۸۵۸ اخبار واحدهای استانی
تعداد بازدید:۱۸

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با رئیس واحد استانی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، دکتر نبی پور معاون سیاسی ،اجتماعی استانداری در دیدار با رئیس واحد استانی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی در کشور گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا بر اساس یک هدف هوشمند انه بنا شده است و آن آموزش مهارت هایی است که بعنوان حلقه مفقوده آموزشی در کشور و در میان آموزش های نظری مطرح بوده است یعنی آموزش مهارت هایی که به فرهنگ درست زندگی کردن ختم شود.
نبی پور افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان یک دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین ایجاد شده است و برقراری سیاست کیفیت گرایی توسط متولیان، این دانشگاه ارزشمند را روی ریل موفقیت قرار داد که توانست در ایجاد یک رابطه موفق بین علم و تولید بصورت موثر عمل کند. وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با بهره گیری از علم روز در ارتقا کیفیت بیش از گذشته ، همواره می تواند منشا اثرات خوبی برای جامعه باشد چرا که هدف از همه این آموزش های مهارتی، درست زندگی کردن است.
نبی پور در پایان گفت: از ایجاد مراکز آموزش علمی کاربردی باکیفیت در مناطق محروم حمایت می کنیم و آمادگی داریم در این زمینه، تعامل بیشتر با فرمانداران شهرهای این مناطق را فراهم آوریم.
در ابتدای این جلسه، دکتر سلجوقی رئیس واحد استان خراسان رضوی با اشاره به حضور مراکز علمی کاربردی در بیش از دوازده شهرستان استان گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی در دل صنعت هستند و دانشجویان در محیط واقعی کار آموزش می بینند لذا دانشگاه جامع علمی کاربردی هم اکنون با 32 مرکز فعال و حدود بیست و دو هزار دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی یکی از دانشگاه های فعال حوزه مهارت آموری استان است.
وی افزود: آموزشهای علمی کاربردی براساس آمایش آموزش های مهارت محور در منطقه است لذا اگر در منطقه یک رشته نیاز باشد تدوین آن رشته در کوتاه ترین زمان توسط اداره برنامه ریزی درسی دانشگاه انجام می شود و اگر رشته ای مورد نیاز نباشد حذف می شود.
سلجوقی برنامه ریزی درسی، آمایش آموزش های مهارتی منطقه ای، فعالیت های فرهنگی موثر، آموزش های کوتاه مدت، صلاحیت حرفه ای، نظارت هوشمند و طرح آموزش دانش آموختگان فاقد مهارت را از ویژگی های برنامه های حال حاضر دانشگاه برشمرد و افزود: در این زمینه دانشگاه آمادگی لازم برای ایجاد مراکز در مناطق محروم را برای گسترش عدالت آموزشی دارد چرا بخش قابل توجهی از نیروهای کار این مناطق آمادگی لازم برای تصدی شغل را ندارند و گاهی با کوتاه ترین دوره آموزشی می توانند مشغول به کار شوند یا ایجاد شغل کنند.