دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اصفهان:
مراکز آموزش علمی کاربردی پیشرانهای مهم در راستای توسعه مهارتآموزی هستند
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اصفهان گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی پیشرانهای مهم در راستای توسعه مهارتآموزی هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، در راستای ارتقاء کیفیت آموزشهای علمی کاربردی و تبادل نظر میان مراکز مختلف، جلسه شورای هماندیشی و تبادل نظر روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان با حضور دکتر محمد فرامزی، دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان برگزار شد.
دکتر فرامرزی در این جلسه با اشاره به تحولات اساسی در حوزه آموزش عالی کشور گفت: در میان زیر نظام هایی موجود در کشور، دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای سیستم ارزیابی درونی بسیار دقیقی است به طوری که ما با کمترین چالش با این دانشگاه روبرو هستیم، سیستمی که حتی در دانشگاه های دولتی نیز با این کیفیت دیده نمی شود و از منظر نظارت و ارزیابی، مراکز آموزش علمی کاربردی بهویژه در استان اصفهان، به بلوغ کافی رسیده و حتی از بسیاری از دانشگاهها پیشی گرفتهاند.
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اصفهان با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور، بر اهمیت آموزشهای مهارتی در آینده نظام آموزش عالی تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه، افزایش سهم آموزشهای مهارتی در دانشگاهها است که میتواند در ارتقاء مهارتهای شغلی و حل چالشهای بازار کار کشور نقش بسزایی ایفا کند. وی در ادامه به پتانسیلهای بالای مراکز آموزش علمی کاربردی اشاره کرد و بر ضرورت گسترش همکاریها با سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی با داشتن امکانات آموزشی مناسب و ارتباط مستقیم با صنعت، توانایی بالایی در توسعه مهارتها دارند و میتوانند در آیندهای نزدیک به عنوان پیشرانهای مهم در راستای توسعه مهارتآموزی در کشور عمل کنند.
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اصفهان همچنین با اشاره به برنامه های محوری ابلاغ شده دانشگاه جامع علمی کاربردی آن را یک برنامه پیشرفته، هوشمند و پیشرو دانست که قابل استفاده برای همه دانشگاه است.
در ادامه این نشست، چالشها و فرصتهای پیشروی آموزش عالی مهارتمحور مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت توسعه همکاریهای بینبخشی و نقشآفرینی بیشتر دانشگاه علمیکاربردی در اشتغالزایی تأکید شد.
