معاون نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی:
بهبود کیفیت آموزش های علمی کاربردی از طریق تعامل مداوم با دستگاه های متقاضی و نظارت و راهبری حرفه ای مراکز فراهم می شود
معاون نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بهبود کیفیت آموزش های علمی کاربردی از طریق تعامل مداوم با دستگاه های متقاضی و نظارت و راهبری حرفه ای مراکز فراهم می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمّدرضا نیستانی معاون نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه در سفر یکروزه خود به استان قم از مراکز آموزش علمی کاربردی این استان بازدید کرد. این سفر با هدف بررسی عملکرد مراکز، شناخت ظرفیتها و آسیبشناسی فعالیتهای واحدهای استانی در حوزههای گسترش، برگزاری دوره های کوتاه مدت، کارآفرینی و اشتغالزایی پایدار انجام شد. در ابتدای این سفر، جلسهای با حضور همکاران و مسئولان مراکز علمیکاربردی قم برگزار شد که در آن به بررسی چالشها و نقاط قوت فعالیتهای واحدهای دانشگاه پرداخته شد. دکتر نیستانی در این جلسه بر لزوم توجه به کیفیت بخشی و توسعه پایدار مراکز، پرهیز از مأموریتگریزی و توجه به آموزشهای کوتاه مدت تأکید کرد. وی خاطر نشان کرد: واحدهای استانی دانشگاه، بایستی سه محور تعامل با صنایع بزرگ و پیشرفته در جهت گسترش دوره های آموزشی مورد نیاز بازار، تلاش برای نهادینه کردن سنجش صلاحیت های حرفه ای در بخش صنعت و خدمات به عنوان عنصر اصلی مدیریت منابع انسانی و بهبود کیفیت آموزش های علمی کاربردی از طریق تعامل مداوم با دستگاه های متقاضی و نظارت و راهبری حرفه ای مراکز را در اولویت برنامه ها و فعالیتهای خویش قرار دهند. دکتر نیستانی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی پایدار و کارآفرینی، خواستار همکاری بیشتر بین مراکز آموزشی و بخشهای اقتصادی شد.
در این سفر، دکتر نیستانی از مراکز آموزش علمی کاربردی بهارآوران، سلفچگان، شهرداری و زائر بازدید کرد. همچنین بازدیدی از شرکت یاقوت کویر انجام شد تا مسیر راه اندازی این مرکز و پذیرش دانشجو در آن مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است این سفر نظارتی، فرصتی برای ارزیابی دقیق عملکرد مراکز آموزشی و شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد واحد استانی قم بود.
