دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور با رؤسای مراکز خراسان رضوی؛ تأکید بر سطح‌بندی و ارتقای کیفیت آموزش

۰۹ مهر ۱۴۰۴ | ۱۰:۰۷ کد : ۸۲۲۴۰ اخبار ستاد
تعداد بازدید:۱۰۳۰

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور در نشست با رؤسای مراکز خراسان رضوی بر سطح‌بندی و ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، نشست هم‌اندیشی و تعامل رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور با رؤسای مراکز علمی‌کاربردی استان خراسان رضوی در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.
در این نشست، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور از اجرای طرح سطح‌بندی مراکز آموزشی خبر داد و تأکید کرد: کیفیت آموزش و مهارت‌آموزی، محور اصلی رقابت دانشگاه در فضای آموزش عالی کشور است. دکتر علی‌اکبری در این نشست، مراکز آموزشی را ستون اصلی دانشگاه دانست و گفت: از نگاه ما، مراکز، دانشکده‌های واقعی دانشگاه محسوب می‌شوند. دانشگاه بدون شما معنا پیدا نمی‌کند و برنامه‌های ما بدون اجرای شما به نتیجه نخواهد رسید. بنابراین شما نه تنها همکار، بلکه مجریان اصلی و سرمایه‌های دانشگاه هستید. وی با تأکید بر فضای رقابتی موجود در آموزش عالی افزود: کیفیت آموزش و مهارت‌آموزی مهم‌ترین عامل موفقیت ما در این رقابت است. هر جا کیفیت پایین بیاید، عملاً باخت است. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، همچنین به اهمیت نظارت بر فعالیت مراکز پرداخت و تصریح کرد: نظارت به‌ منزله تعطیلی نیست، بلکه برای حمایت و ارتقاست. هر مرکزی که اصلاحات لازم را انجام دهد، دانشگاه در کنار آن خواهد بود و بیشترین حمایت‌ها را دریافت خواهد کرد.
دکتر علی‌اکبری توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با مأموریت هر مرکز را از اولویت‌های جدی دانشگاه دانست و تصریح کرد: ایجاد رشته‌های جدید باید مبتنی بر نیاز بازار کار و ظرفیت منطقه‌ای باشد. ما به‌دنبال صدور مجوزهای بی‌پشتوانه نیستیم، بلکه رشته‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد که تضمین‌کننده اشتغال و آینده شغلی دانشجویان باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را مکمل مأموریت آموزشی مراکز عنوان کرد و گفت: مراکز آموزش علمی‌کاربردی علاوه بر آموزش مهارتی باید در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی نیز فعال باشند تا جایگاه خود را در میان دانشگاه‌های کشور تثبیت کنند. رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور در پایان سخنانش بر اجرای طرح سطح‌بندی مراکز تأکید کرد و گفت: سطح‌بندی مراکز آموزشی انجام خواهد شد و مراکزی که توانمندی بیشتری داشته باشند، از امتیازات ویژه‌ای در ایجاد رشته‌ها و جذب دانشجو برخوردار می‌شوند. هدف ما تقویت مراکز توانمند و ارتقای جایگاه دانشگاه علمی‌کاربردی در سطح ملی است.


( ۳ )