برگزاری نشست دانشگاه جامع علمی کاربردی با حوزه افکار سنجی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
نشست دانشگاه جامع علمی کاربردی با حوزه افکار سنجی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دراین نشست که با حضور دکتر محمد فتحی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر سیدزاده مشاور امور مجلس دانشگاه، دکتر وحید کفاشی نیا معاون مرکز افکارسنجی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر فتحی در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه مهارتی،موثر و جریان ساز کشور است.
وی افزود: بخش زیادی از مراکز علمی کاربردی در جوار صنعت حضور دارند و به طور کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی باری به دوش دولت نیست و کمترین بودجه را از دولت می گیرد. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اذعان این مطلب که طبق برنامه هفتم توسعه 40 درصد آموزش عالی کشور باید مهارتی باشد، گفت: این امر در حال حاضر در حدود 13 درصد است و امیدواریم با حمایت های مادی و معنوی مجلس و دولت در آخر برنامه به طور کامل محقق شود. دکتر فتحی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه چهار سطحی است یعنی مجموعهای از هماهنگی ها از وزارت علوم گرفته تا ستاد مرکزی، واحدهای استانی، دستگاه های متقاضی و مراکز آموزش علمی کاربردی شکل میگیرد، خاطر نشان کرد: برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای افزایش اعتماد، همبستگی اجتماعی و امید به آینده و تقویت انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری با محوریت مراکز آموزش علمی و کاربردی است. دکتر فتحی با بیان اینکه بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی کشور ناشی از بیکاری و معضل عدم اشتغال است، خاطر نشان کرد: در راستای تحقق اهداف و برنامه های آموزش عالی مهارتی آمادگی برای انجام پروژه های افکارسنجی در جامعه هدف از طرف دانشگاه وجود دارد چون افکارسنجی کمک می کند تا هدف گذاری و تصمیم گیری و در نهایت پاسخگویی و حل مشکلات به درستی عملیاتی شود.
دکتر وحید کشافی نیا معاون مرکز افکارسنجی ملت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این نشست به معرفی مرکز افکارسنجی ملت پرداخت و گفت: مرکز افکارسنجی ملت منعکس کننده دیدگاه ها، نیازها و اولویت های مردم را به مجلس شورای اسلامی در حوزه های تقنینی، نظارتی و شاخص های رصد وضعیت کشور است. وی افزود: مرکز افکارسنجی ملت بیش از 104 پروژه ملی کار کرده است که برخی از این پروژه ها می تواند با حوزه ماموریتی دانشگاه جامع علمی کاربردی منطبق باشد و آمادگی برای همکاری در پروژه های جدید وجود دارد. وی ابراز امیدواوری کرد: بازخورد گیری از دانشجویان و صنعت می تواند یکی از زمینه های همکاری باشد و این امکان وجود دارد که دغدغه های دانشگاه جامع علمی کاربردی با تشکیل پنل های دانشجویی که معرف کل باشند، رصد و پیگیری شود.
همچنین دکتر سیدزاده مشاور امور مجلس دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: یک فراگیر یا دانشجو باید سه شاخص را در دوران تحصیل کسب کند، شاخص اول این است که تئوری رشته ای که می خواند را فرا بگیرد، دوم اینکه ذهن خلاق را پرورش دهد و شاخص سوم، جعبه ابزار بودن و به عبارتی چندمهارتی بودن است. وی افزود: دانشگاه ها موظف هستند فضای مناسبی برای دانشجویان ایجاد کنند که دانشجویان به آموزش ها و سیستم آموزشی اعتماد کنند تا تغییر نگرش مورد نظر در دانشجویان اتفاق بیفتد. وی در ادامه گفت: بحث مهارت آموزی یکی از دغدغه های ملی است چون بخش عمده بی کاری فعلی در کشور ناشی از بی مهارت بودن است و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز به حمایت جدی مجلس و دولت دارد و چنانچه نهادهای حاکمتی کمک کنند در حوزه صنعت و اشتغال نتایج ملموس آن را خواهیم دید.