مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

برای تحقق هنرستان‌های جوار صنعت، به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم

۰۲ دی ۱۴۰۴ | ۱۰:۲۹ کد : ۸۴۱۹۱ اخبار واحدهای استانی
تعداد بازدید:۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برای تحقق هنرستان‌های جوار صنعت، به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان، در راستای تحقق سیاست‌های کلان مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی و با هدف هموار کردن مسیر تحصیل تا بازار کار برای جوانان استان، دکتر غلامرضا مالکی سرپرست واحد استان اصفهان و دکتر محمدرضا نظریان مدیرکل آموزش و پرورش استان، در نشستی صمیمانه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.
سرپرست واحد استان اصفهان در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های دانشگاه در زمینه برگزاری المپیاد های مهارتی مشترک در سالهای اخیر در زمینه مأموریت ذاتی دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی بخش غیردولتی گفت: ورودی ایده‌آل ما، برای راهیابی به مراکز آموزش علمی کاربردی دانش‌آموختگان هنرستان‌ها هستند و دانشگاه این آمادگی را دارد تا با دریافت نیازهای هنرستان‌های استان، نسبت به راه‌اندازی رشته‌های کاردانی متناظر در شهرستان‌ها اقدام کند تا دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی، مسیر تحصیلی مستقیم و مطمئنی پیش رو داشته باشند.
وی همچنین از امکان به‌کارگیری هنرآموزان و معلمان مجرب آموزش و پرورش به عنوان مدرسان مهارتی در این دانشگاه سخن گفت و تصریح کرد: ماموریت ما استفاده از دانش و تجربه خبرگان هر حوزه است. معلمان مهارتی آموزش و پرورش گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند دانش عملی خود را به نسل جدید منتقل کنند.
دکتر محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با استقبال از پیشنهادات دانشگاه، بر توجه بی‌نظیر خانواده‌های اصفهانی به رشته‌های مهارتی تأکید کرد و گفت: رویکرد ما  نیز در استان، توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی است و از این رو برای تحقق و گسترش هنرستان‌های جوار صنعت، نیازمند همکاری با نهادهایی مانند دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم که ارتباطی قوی با صنعت دارد و برای تحقق این امر از تمامی ظرفیت های این دانشگاه بهره گیری خواهیم کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین پیشنهاد داد، به منظور بررسی سطح مهارت پذیری دانش آموزان بصورت پایلوت در چند ناحیه آموزش و پرورش استان به هر دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه حداقل یک مهارت در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آموزش داده شود و پس از دریافت نتایج آن به سراسر استان تعمیم یابد.
بروزرسانی و توسعه تفاهم‌نامه همکاری موجود بین دو مجموعه، تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری عملی محورهای توافق شده، توسعه و ترویج برگزاری المپیادها و جشنواره‌های مهارتی به صورت مشترک، همکاری در حوزه‌های نوظهور مانند فناوری‌های نوین، واقعیت مجازی و استارت‌آپ‌ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.