نشست تبیین سیاست های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد اخباری رئیس دانشگاه
نشست تبیین سیاست های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد اخباری رئیس دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نشست تبیین سیاست های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهندس حبیب زاده معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر بهروز کارخانه ای مشاور عالی استاندار، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان همدان و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان حجت الاسلام و المسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، حجت الاسلام و المسلمین نقوی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه موقت شهر همدان، تعداد کثیری از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری، رؤسا و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی استان و با حضور پرشور بیش از 200 نفر از مدعوین مراکز آموزش علمی کاربردی استان در تاریخ 29 مرداد ماه در سالن اجتماعات دفتر آموزش و پژوهش استانداری همدان برگزار شد.
در این مراسم دکتر اخباری طی سخنانی ارتقای سطح علمی و مهارت دانشجویان را این دانشگاه برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف این دانشگاه دانست.وی گفت: امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی در بعد مهارت و توانمند سازی جامعه عملکرد مناسبی داشته و این دانشگاه از جهات مختلف با همه دانشگاههای کشور متفاوت است چرا که دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه نظام مهارتی کشور است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: همه دانشگاهها در سطح کشور در نظام نظری قرار دارند و وظیفه آنها عرضه محوری است در صورتی که دانشگاه جامع علمی کاربردی تقاضا محور است.
دکتر اخباری افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نیاز روز بازار کار رشته ها و دورهها را تنظیم میکند که تا کنون 770 رشته بر اساس تقاضای دستگاههای متقاضی تدوین شده است.
دکتر اخباری گفت: هم اکنون 700 هزار دانشجو، 50 هزار مدرس در 770 رشته و 9 هزارو500 کد رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسرکشور مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
دکتر اخباری تصریح کرد: ما نباید در این دانشگاه به دنبال مدرک گرایی باشیم چرا که ترویج مدرک گرایی در این دانشگاه انتقادی اساسی بر اصل ایجاد این دانشگاه که مهارت آموزی است وارد میکند.
وی افزود: امروز انتقادی اساسی برعملکرد نظام آموزشی است که نتوانسته صلاحیت حرفه ای را در کشور بنیانگذاری کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: وظیفه ما تنها تربیت کارشناسان و متخصصین در رشتههای مختلف است و این دانشگاه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد تحصیلات تکمیلی نیست.
وی افزود: تربیت دانشجویان ارشد وظیفه دانشگاه علمی کاربردی نیست چرا که 85 درصد از دانشگاههای کشور رشته های کارشناسی ارشد را دارند.
وی ایجاد مهارت آموزی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان را از اهداف اصلی دانشگاه علمی کاربردی برشمرد و اظهار داشت: عدم اتلاف وقت، انرژی و منابع افراد در راستای مهارت آموزی به گونه ای کاردانشجویان به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند از اهداف این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه 80 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور کیفیت لازم آموزشی را نداشته اند، گفت: تربیت دانشجویان درسطح مطلوب برای ورود به بازار کار اولین اولویت دانشگاه علمی کاربردی است.
وی گفت: با توجه به پتاسیل های موجود در همدان مرکز تربیت معلم غرب کشور در همدان راه اندازی می شود.
دکتر اخباری افزود: 60 درصد از دروس این دانشگاه مهارتی است و اساتیدی که میخواهند با این دانشگاه همکاری کنند باید از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی باشند.در راستای غربالگری اساتید از نظر مهارتی و تخصص کلاسهای آموزش دو روزه در سراسر کشور برگزار میشود که در صورت عدم دریافت امتیاز همکاری مدرسین با این دانشگاه متوقف می شود.
