دانشگاه جامع علمی – کاربردی به عنوان دانشگاه ماموریت گرا و دانشگاه نسل سوم، نیاز به همکارهای فرابخشی داخل نظام دارد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۷۸۰ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۴۰۸
دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه ماموریت گرا و دانشگاه نسل سوم، نیاز به همکارهای فرابخشی داخل نظام دارد. ​
دانشگاه جامع علمی – کاربردی به عنوان دانشگاه ماموریت گرا و دانشگاه نسل سوم، نیاز به همکارهای فرابخشی داخل نظام دارد.
 به گزارش روابط عمومی: عباس علایی نوین معاون سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از ثمرات عظیم انقلاب اسلامی است اعلام کرد : بیش از یک میلیون نفر دانش آموخته دانشگاه جامع علمیکاربردی با تکیه بر مهارتهای کسب شده از آموزشهای دانشگاه، کارآفرین و مهارت آفرین هستند و این مهارتها باعث ایجاد تفاوت با فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها شده است. وی خاطر نشان کرد : لازم و ضروری است تا مقوله کاربردی و کارآفرینی در آموزش و پرورش و آموزش عالی با نگاه جدی تری دیده شود و دانش­آموز و دانشجو را به سمت مهارت، کارآفرینی و ثروت آفرینی سوق دهیم؛ مسئولان ذیربط نیز با هدفمند کردن سرفصل دروس و مفاهیم آموزشی، آنها را از مبانی تئوری و نظری به عملی و کاربردی هدایت کنند. وی در همایش هم اندیشی اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاه جامع علمیکاربردی در استان همدان اظهار داشت : آموزشهای مهارت محور و عملی دانشگاه، بستری مناسب برای فناوری و فن آموزی در شته های مطابق با نیاز روز جامعه ایجاد نموده است. در همین راستا ارتقاء سطح توانمندی دانشجویان از طریق آموزشهای مهارت محور، موجبات پرورش کارآفرینان برتر در جامعه شده است که گام موثری در جهت اشتغالزایی، توسعه و تولید است. دکتر علایی نوین با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری مبنی بر رفع مشکل بیکاری در جامعه گفت : دانشگاه می­تواند با همکاری و همیاری با سازمانها از طریق گسترش و اجرای آموزشهای مهارتی و عملی نقش موثری در کاهش بیکاری اعمال نماید. معاون سنجش تصریح کرد: برآنیم در جهت تقویت ماموریت دانشگاه و پرورش دانش آموختگان توانمند و کارآفرین، حجم واحدهای نظری درسی را کاهش داده و واحدهای عملی، کارگاهی و مهارتی را افزایش دهیم. بعبارتی 60 درصد از واحدهای درسی را دروس عملی و کارگاهی پوشش خواهند داد و مابقی دروس کما فی السابق بصورت نظری ارائه خواهند شد.  

( ۵ )